Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

مثلث

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

سيارک 130 هزار تني در مسير حرکت به سوي زمين

سيارک 2012 DA14 با سرعت 6.3 کيلومتر در ثانيه در حال نزديک شدن به زمين است و در ماه فوريه (بهمن ) در نزديک ترين فاصله با زمين قرار مي گيرد.به گزارش ايسنا، اين سيارک با ابعاد 40 متر و 130 هزار تن وزن، فوريه سال 2012 توسط رصدخانه LaSagra  در جنوب اسپانيا شناسايي شد. محاسبات نشان مي دهد که اين سيارک 15 فوريه (27 بهمن) در نزديک ترين فاصله با زمين، از فاصله 32 هزار کيلومتري (زمين) عبور مي کند. از برخورد احتمالي سيارک 2012 DA14 با زمين، انرژي معادل انفجار يک بمب 2.5 مگاتني ايجادخواهد داشت، با اين حال اخترشناسان اطمينان مي دهند که اين سيارک هيچ خطري براي زمين به وجود نمي آورد

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

شناسایی عنصر 113 جدول تناوبي

محققان ژاپني از شناسايي قطعي يكصد و سيزدهمين عنصر گريزان جدول تناوبي خبر دادند كه مي‌تواند حق انتخاب نام اين عنصر را براي اين كشور به همراه داشته باشد. زنجيره اي از شش واپاشي آلفا متوالي در آزمايشات صورت گرفته در مركز پرتو راديو ايزوتوپ RIKEN‌ در نزديكي توكيو منجر به شناسايي قطعي عنصر سنگين 113 جدول تناوبي شده است.عناصر فوق سنگين در طبيعت ايجاد نمي‌شوند و توليد آنها تنها از طريق آزمايشات مربوط به رآكتورهاي هسته‌اي يا شتاب دهنده ذرات از طرق فرايند همجوشي هسته اي يا جذب نوترون صورت مي گيرد.در آزمايشات صورت گرفته در ماه آگوست (مرداد) در شتاب دهنده خطي RIKEN‌، يك يون بسيار سنگين بدنبال زنجيره‌اي از شش واپاشي متوالي آلفا ايجاد شد كه بعنوان محصولات ايزوتوپ عنصر 113 شناسايي شده‌اند.«كايسوكه موريتا» سرپرست تيم تحقيقاتي اين مركز تأكيد مي كند: بيش از 9 سال براي بررسي و شناسايي داده‌هاي قطعي عنصر 113 زمان صرف كرديم و اكنون با كشف شش مرحله زنجيره واپاشي آلفا، حق نامگذاري اين عنصر به ما تعلق مي گيرد.

 

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ویژوال بیسیک

زبان ویژوال بیسیک حاصل توسعه و ارتقای زبان بیسیک است. بیسیک اولیه در حدود سال 1964 میلادی در کالج دارت موث به وسیله ی آقایان توماس کورتز و جان کمنی با هدف گسترش برنامه نویسی بین دانش آموزان و دانشجویان ساخته و طراحی گردید. از آن زمان نسخه های متعدد و متفاوتی از آن مانند GWBASIC ارائه شد و همواره سعی در افزایش توانمندی های آن به عنوان یک زبان سطح بالای ساخت یافته شده است. با ظهور سیستم عامل های ویندوز 95 و 98، فقدان یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و آسان برای استفاده در سیستم عامل های مذکور کاملا مشهود بود، از این رو مایکروسافت در سال 1991 نسخه ی اول ویژوال بیسیک را با امکانات یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و حرفه ای برای برنامه نویسی در ویندوز ارایه کرد.

آخرین نسخه تکامل یافته ی آن نیز برای استفاده در سیستم عامل جدید مایکروسافت، با نام VISUAL BASIC.net طراحی و ارایه شده است. یکی از مهمترین ویژگی های زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک، رابط گرافیکی آن است. رابط گرافیکی کاربر(GUI) در ویژوال بیسیک یکی از کارآمد ترین رابط های گرافیکی در زمینه ی برنامه نویسی است که به وسیله ی آن میتوان به آسانی برنامه تحت سیستم عامل های ویندوز را ایجاد کرده و حتی قبل از اجرا، شکل ظاهری آنرا مشاهده کرد یا اینکه برنامه را بصورت یک مفسر یعنی به صورت خط به ط اجرا نموده و عکس العمل برنامه را بررسی و مشاهده کرد. البته این موارد گوشه ای از ویژگی های متعدد رابط گرافیکی ویژوال بیسیک است. طراحی سریع برنامه (RAD) یکی دیگر از ویژگی های این زبان است. منظور از طراحی سریع برنامه یا RAD در ویژوال بیسیک این است که طراحی و تولید برنامه ها در ویژوال بیسیک به دلیل وجود ابزارهای مناسب به سرعت انجام می شود، بنابراین هزینه های تولید نرم افزار به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

زیبایی های ریاضی

علاوه بر مختصات دکارتی با همان محور های مختصات که شما با آنها آشنا می شوید مختصات های دیگری نیز وجود دارد از جمله مختصات قطبی که با چرخش یک محور در صفحه تصاویر زیبایی ایجاد می کند برای نمونه به تصویر زیر نگاه کنید:

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

بهترين نرم‌افزارهاي امنيتي براي سال 2013

پايان سال ميلادي، فصل رده‌بندي‌هاست. رده‌بندي‌هاي مختلفي که در زمينه آزمايش آنتي‌ويروس‌ها صورت گرفته، فهرستي از آنتي‌ويروس‌هاي خوب را به ما معرفي مي‌کنند.

 

Bitdefender Antivirus Total Security

چند سالي است که محصولات Bitdefender بيشترين مقاومت را در مقابل انواع حملات نشان مي‌دهند و امسال نيز در آزمايش‌ها، اين آنتي‌ويروس در اغلب موارد بهترين نتيجه را نشان داده است. علاوه بر اين مي‌توانيد فهرستي از کامل‌ترين امکانات را در ويژگي‌هاي اين نرم‌افزارهاي امنيتي ببينيد. راندمان بسيار مناسب اين آنتي‌ويروس يکي ديگر از دلايل قرار گرفتن آن درصدر فهرست ماست

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

عدد پی

يونانیان باستان مساحت هر شكل هندسي را از راه تربيع آن يعني از راه تبديل ان به مربعي هم مساحت بدست مي آوردند.از اين راه توانسته بودند به چگونگي محاسبه هر شكل پهلو دار پي ببرند. آن گاه كه محاسبه مساحت دايره پيش امد دريافتند كه تربيع دايره مسئله اي ناشدني مي نمايد . در هندسه اقليدسي ثابت شده بود كه نسبت محيط هر دايره به قطر آن عدد ثابتي است. و مساحت دايره از ضرب محيط در يك چهارم آن بدست مي ايد و مسئله بدان جا انجاميد كه خطي رسم كنند كه در ازاي آن با آن مقدار ثابت برابر باشد رسم اين خط ناشدني است. سرانجام راه چاره را در آن ديدند كه يك مقدار تقريبي مناسب براي آن مقدار ثابت بدست آورند. ارشميدس كسر بيست و دو هفتم را بدست آورد كه ساليان دراز آن را به كار مي بردند .پس از آن و براي محاسبات دقيقتر كسر سيصد و پنجاه و پنج بر روي صد و سيزده را به كار بردند. اختلاف بين عدد پي و مقدار تقريبي سيصد و پنجاه و پنج بر روي صد و سيزده فقط حدود سه ده ميليونم است. رياضي دان بزرگ ايراني جمشيد كاشاني براي نخستين بار مقدار ثابت نسبت محيط به قطر دايره را بدست آورد كه تا شانزده رقم پس از مميز دقيق بود اين رياضي دان و منجم مسلمان ايراني توانست مقدار دوبرابر پی راتا شانزده رقم اعشار در رساله محيطيه برابر 6.2831853071795865 بدست آورد.در شعر زير هرگاه تعداد حرف هاي كلمه ها ی بیت دوم را در نظر بگيريد مقدار عدد پي تا ده رقم پس از مميز بدست خواهد آمد :

گر بپرسند ز تو  ره  آموختن  پی       پاسخی ده که خردمند تو را آموزد

خرد و بينش و آگاهي دانشمندان     ره سر منزل مقصود به ما آموزد.حال امروزه در محافل بین المللی و مجامع ریاضی دوست روز چهاردهم ماه مارس هر سال را به عنوان روز عدد پی در نظر میگیرند.(3/14 این تاریخ روز چهاردهم مارس هست که همان مقدار عدد پی نیز میباشد.به این دلیل سوم مارس شده روز پی).در این روز برنامه های متنوعی اجرا میشود . از قبیل مسابقات ریاضی و مسابقه سیب خوری و... . 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ساخت منظومه شمسی

‌منظومه شمسي حدود 10 ميليارد سال پيش ، در قسمتي از فضا يك توده عظيم ابر مانند بوجود آمد كه 80 درصد آن هيدروژن، 15 درصد آن هليم و 5 درصد بقيه بيشتر شامل گازهايي چون اكسيژن، نيتروژن ،‌كربن و مواد سنگين تري چون سيلسيم ، آلومينيوم ، آهن و منيزيم و كلسيم بود. اين توده ي عظيم در حدود 5 ميليارد سال پيش تحت تأثير نيروي گرانشي شروع به متراكم شده و چرخيدن كرد. و پس از مدتي به شكل دو بشقاب كه از لبه روي هم قرار گرفته باشند درآمد . بعد از مدتي بيشتر گازها در وسط اين شكل جاي گرفتند و خورشيد را تشكيل دادند و مواد سنگين تر ، سياراتي چون عطارد، زهره، زمين و مريخ را بوجود آوردند.

بقيه ي مواد نيز كه هم مواد سنگين و همه مواد گازي داشتند سيارات ديگر يعني مشتري ، زحل اورانوس و نپتون را بوجود آوردند. از اين جهت سيارات منظومه ي شمسي را به دو گروه زمين مانند (سيارات داخلي) و مشتري مانند (سيارات خارجي) تقسيم مي كنند. در اين تقسيم بندي نهمين سياره يعني پلوتو جايي ندارد. سيارات داخلي بيشتر از سنگ و فلز ساخته شده اند و نسبت به سيارات خارجي اندازه هاي كوچكي دارند ولي سيارات خارجي اندازه هاي بزرگي دارند و بيشتر از مواد مايع و گازند.

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ترمز ABS چیست؟

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند.  عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی که رانندگان ماهر استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستم ABS این کار را برای شما بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر اینکه در هنگام ترمز شما توانائی هدایت ماشین بوسیله فرمان خودرو را دارید

سیستم ABS  ترکیبی از سیستم های الکترونیکی و هیدرولیکی است که مانع از قفل شدن چرخها می شود .سیستم ABS (Anti-lock Brake System) تشکیل شده از سنسورهای اندازه گیر سرعت چرخها (wheelspeed sensors) و واحد کنترل هیدرولیکی(HCU) و یک واحد کنترل الکترونیکی (ECU) .در هنگام گرفتن ترمز سنسورهای هر چرخ تعداد دوران هر چرخ در دقیقه ( سرعت چرخشی چرخ)  را به ECU   منتقل می کنند و اگر  ECU  تشخیص داد که دور یکی از چرخها از بقیه از حد مجاز کمتر باشد به سوپاپ سولنوئید  solenoid دستور باز شدن می دهد که امر باعث افت فشار روغن در پمپ آن چرخ می شود و در نتیجه نیروی ترمز در چرخ کمتر شده و چرخ از حالت قفل شدن رها می شود. این عمل تا هنگامی ادامه پیدا ی کند که دور چرخ مورد نظر با بقیه چرخ ها یکی شود.به دلیل پیچیدگی سیستم ، یک دستگاه تست خودکار«  self-test  »  در هنگام روشن شدن موتور وضعیت  را چک کرده و در صورت پیدا نشدن عیبی چراغ اخطار سیستم ضد قفل و چراغ ترمز ها خاموش می شود.  اگر یکی از اجزاء سیستم دچار اختلال شود چراغ های اخطار به سرعت روشن خواهند شد . اگر چراغ  ضد قفل Anti-Lock روشن شود به این معنی است که یکی از اجزاء و این سیستم خراب شده اند ولی خودرو توان ترمز را دارد.اگر هر دو چراغ اخطار « Anti-Lock  و ترمز » روشن شوند یعنی وضعیت بحرانی و خودرو توان ترمز کردن خود را

به طور کلی از دست داده است « یا خیلی کاهش یافته ».

اگر  فقط چراغ اخطار ترمز روشن شود به این معنی است که قدرت ترمز خودرو کاهش یافته که این امر می تواند به دلیل  کاهش سطح سیال پمپ یا فرسودگی لنت ها brake pads باشد.وسیله نقلیه ای که مجهز به ترمز ضد قفل است پای شما باید بطور ثابت روی پدال ترمز باشد در این حالت دستگاه ضد قفل ترمز را برای شما پمپ می کند و شما می توانید با خیال راحت تری به رانندگی بپردازید. کار ویژه این سیستم ضد قفل این است که با فشاری متغییر بر سیستم ضد قفل به طور اتوماتیک بر روی هر چرخ وارد شده و به مدت بسیار کوتاهی چرخها را محصور کندو در حالتی که جاده تغییر حالت می دهد ترمز با تغییر حالت هندسی جاده خود را تنظیم می کند.بیشتر ماشینهای جدید دارای سیستم ترمز ضد قفل استاندارد و اختیاری هستند.تا در مکانهای مختلف آب و هوائی ماشین شما و همچنین خودتان را در مقابل حوادث ناگهانی حفظ کند بر روی داشبورد چراغ زرد رنگی وجود دارد که در صورت فعال بودن ترمز ضد قفل روشن است.تفاوت وسایل نقلیه دارای ترمز ضد قفل در این است که این سیستم بر هر چهار چرخ وسیله نقلیه اثر میگذارد و باعث محصور کردن چرخها و در مسیر نگه داشتن اتومبیل میگردد.وقتی که ترمز ضد قفل فعال است شما ممکن است یک لرزش ناچیزی را در زیر پدال ترمز احساس کنید که نتیجه فعال بودن ترمز ضد قفل و پمپاژ کردن آن به پدال است و یک صدای وزوز ناچیزی هم شنیده می شود.شاید اتومبیلهای دارای ترمز ضد قفل سریع تر از بقیه اتومبیلها باشند ولی تفاوت عمده آن با وسایل دیگر در این است که در موقع ترمز گرفتن وسیله نقلیه را سریع تر و در زمان کوتاهی متوقف می کند حتی در مکانهایی که سطحی یخ زده ولیز دارند. پس این سیستم با تعداد دفعات زیاد با فاصله های کم بر روی چرخ تاثیر میگذارد.

روش كار:

ابتدا لازم به ذكر است كه سيستم های مختلفی برای ABS طراحی شده و ما در اينجا به ساده ترين نوع آن می پردازيم. زمانی كه سنسوری اعلام كند در اثر ترمز چرخی قفل شده ،كامپيوتر به دريچه و پمپ فشار آن چرخ دستور كاهش فشار روغن را بوسيله بستن دريچه آن چرخ می دهد،تا زمانی كه سنسور سرعت اعلام كند علی رغم فشردن پدال توسط راننده،چرخ به حركت افتاده،در اين هنگام دريچه باز ميشود و فشار باز می گردد و در صورت قفل شدن مجدد،همين عمل دوباره تكرار می شود و اين كار ممكن است ۱۵ تا ۲۰ بار در ثانيه تكرار شود .در هنگامی كه ABS فعال می شود،ممكن است يك نوع بالا و پايين رفتن به صورت پالس بر روی پدال احساس شود كه اين امر ی طبيعی در سيستم ABS است و بدليل باز و بسته شدن دريچه هاست.خوب حالا بپردازيم به ABS مكانيكی كه اخيرا در كشور باب شده ، اين سيستم اولين نوع سيستم ABS است كه در سال ۱۹۶۰ بوسيله کارخانه Dunlop طراحی شد ولی با ورود سيستم ABS الكتريكی بوسيله كارخانه بوش اين سيستم اصلا به مرحله توليد نرسيد، حال پس از گذشت چند دهه از منقرض شدن اين سيستم، شركتهای آسيای شرقی اقدام به توليد دوباره آن نموده اند،اين سيستم فقط شامل دو استوانه که درونشان هوای فشرده و يک ديافراگم قرار دارد می باشد كه شكل آن را در زير می بينيد و اين سيستم زمانی که فشار بر روی پدال از حد مشخصی بيشتر شود آنرا بجای انتقال به لنتها به ديافراگم منتقل می کند و ديافراگم هوای پشت خود رافشرده ميکند و در نتيجه فشارهيچگاه از حد معينی بالاتر نمی رود .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

فرمول اعداد اول

ادعا شده است كه فرمولي كه در زير آورده شده است اعداد اول را توليد مي كند. این فرمول توسط یک استاد ریاضی ایرانی (سید محمد رضا هاشمی موسوی) پیشنهاد شده است. 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چگونه از اطلاعات لپ تاپ مان بکاپ بگیریم؟

در همه لپ تاپ های ویندوزی ، امکان تهیه پشتیبان برای بازیابی اطلاعات وجود دارد. بنا به گفته مایکرو سافت ،در همه لپ تاپ های ویندوزی ، امکان تهیه پشتیبان برای بازیابی اطلاعات وجود دارد و همه کاربران لپ تاپهای ویندوزی می توانند از کل اطلاعات هاردشان کپی و یا نسخه پشتیبان تهیه کنند. خوب است که هر چند وقت یکبار از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر اشتباها" یکی از اطلاعات مهمتان پاک شد و یا ویندوز کامپیوترتان دچار مشکل شد بتوانید از این بک آپ استفاده کنید.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

کدام طرف بلندتر است؟!

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آزمون آیلتس

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

حضرت علی (ع) و علم ریاضی

روزی آن حضرت در حالی که پا به حلقه ی رکاب گذاشته بود شخص یهودی و ریاضیدانی از آن حضرت سوال کرد یا امیر المونین آن کدام عدد است که دارای کسور تسعه نباشد یعنی به 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 قابل تقسیم باشد بدون اینکه کسری داشته باشد؟
حضرت در همان حالیکه پایش در حلقه ی رکاب بود فرمود: ایام هفته را به ایام سال ضرب کن تا عدد مطلوب تو بدست آید و سوار گشته و براه افتاد.بعد یهودی حساب کرد و حساب را موافق یافت.ملاحظه بفرمایید هرگاه ایام هفته (7) را به ایام سال (360) ضرب نمایند میشود (2520 ). این عدد را اگر بر 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 تقسیم کنید نصقش 1260 ، ثلثش 840 ، ربعش 630 ، خمسش 504 ، سدسش 420 و سبعش 360 و ثمنش 315 و تسعش 280 می شود.
 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

خواجه نصیرالدین طوسی

وی یکی از سرشناس‌ترین و متنفدترین شخصیت‌های تاریخ جریان‌های فکری اسلامی ا‌ست.علوم دینی و عقلی را زیر نظر پدرش و منطق و حکمت طبیعی را نزد دایی‌اش آموخت. تحصیلاتش را در نیشابور به اتمام رساند و در آنجا به عنوان دانشمندی برجسته شهرت یافت. در زمان حمله مغول به ایران در پیش ناصرالدین، محتشم قهستان، به کارهای علمی خویش مشغول شد. در همین زمان اخلاق ناصری را نوشت. پس از مدتی به نزد اسماعیلیان در دژ الموت نقل مکان کرد، اما پس از حمله هلاکوی مغول و پایان یافتن فرمانروایی اسماعیلیان(۶۳۵ ه.خ) هلاکو نصیرالدین را مشاور و وزیر خود ساخت، تا جایی که هلاکو را به تازش به بغداد و سرنگونی عباسیان یاری نمود.خواجه نصیر الدین طوسی در ۱۸ ذی الحجه ۶۷۲ (قمری) هجری قمری وفات یافت و در کاظمین دفن گردید. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مثلثات

مطالعه روی زوایا و روابط موجود میان زوایای اشکال مسطح و سه بعدی مثلثات نامیده می‌شود.تابع مثلثاتی از قبیل سینوس و کسینوس توابعی هستند که بوسیله روابط هندسی تعریف می‌شوند.اولین کسانی که از مثلثات استفاده می‌کردند یونانیان بودند. در یونان قدیم از مثلثات برای تعیین طول مدت روز یا طول سال (با مشخص کردن موقعیت ستارگان در آسمان)استفاده می‌شد.بعدها ریاضیدانان و منجمان هندی نیز پیشرفت‌هایی در مثلثات بدست آوردند ولی پیشرفت این علم مدیون دانشمندان مسلمان است .مسلمانان اصلی‌ترین نقش را در پیشرفت این علم ایفا کردند و سپس این اندوخته‌ها را در قرون وسطی به اروپاییان منتقل کردند. اروپاییان نیز دانش فراوان مسلمانان در مثلثات استفاده کردند و این علم را توسعه داده و به شکل امروزی در آوردند. علم مثلثات در نجوم کاربرد فراوانی دارد و ازآن برای اندازه‌‌گیری فواصل بین ستارگان استفاده می‌شود. همچنین در طراحی سیستم‌های ماهواره ای از مثلثات استفاده فراوانی می‌شود.در دریانوردی نیز از مثلثات برای تشخیص جهت‌های جغرافیایی کمک گرفته می‌شود. امروزه از مثلثات در شاخه های مختلف فیزیک ماننداپتیک ، اکوستیک ، در تحلیل بازارهای مالی، الکترونیک ، معماری ، اقیانوس شناسی ، مکانیک ، بلور شناسی ، ژئودزی ، عمران و اقتصاد استفاده فراوانی می‌شود. 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آذرخش (صاعقه )

آذرخش، برق، صاعقه، یا آتشه'گونه‌ای برون‌دادالکتریکی است که در اثر الکتریسیته ایستا میان دو ابر و یا ابر و زمین ایجاد می‌شود. در اثر برخورد ذرات آب یک جبهه هوای گرم به ذرات یخ یک جبهه هوای سرد، الکتریسیته ساکن بوجود می‌آید که نسبت به زمین دارای بار الکتریکی منفی بوده و در صورتی که فاصله منبع جریان الکتریکی کم و بیش، نزدیک به سطح زمین باشد، آذرخش بروز می‌کند. در آذرخش‌های شدید بیش‌ترین برون‌داد الکتریکی رخ می‌دهد. دما در محل اصابت برق فوق العاده بالا می‌رود (حدود ۲۸٬۰۰۰ درجه کلوین که حدود ۵ برابر دمای سطح خورشید است). در هنگام آذرخش معمولاً مقداری از نیتروژن هوا به ترکیبات نیتریدی محلول در آب تبدیل می‌شود. رعد و برقی که بین ابر و زمین است معمولاً از ابر به زمین می‌زند (رعد منفی) ولی در برخی موارد نادر هم رعد از زمین به ابر می‌زند (رعد مثبت). در این حالت (رعد مثبت) زمین دارای بار منفی است و ابر دارای بار مثبت.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

شهاب و شهاب سنگ

شهاب سنگ ها اجرام طبیعی هستند که توسط جاذبه ی زمین، به سمت آن کشیده شده و پس ازعبور از جو به سطح زمین برخورد می کنند. این اجرام می توانند شامل تکه هایی ازسیارک ها، دنباله دارها و … باشند. سقوط شهاب سنگ ها ممکن است با ظهورآتش و سپس انفجار همراه باشد. شهاب سنگ ها را معمولا به نام محلی که درآن یافت می شوند نام گذاری می کنند. بعضی از این اجرام شبیه به سنگ های آتشفشانی زمین هستند. برخی دیگر شبیه آهن- نیکلی هستند که طبق باورهای امروزین هسته ی زمین را می سارند. با این وجود بسیاری دیگر به هیچ چیز زمینی شباهت ندارند. بعضی ازشهاب سنگ ها ممکن است بازمانده ی ماده ی اولیه ای که منظومه ی شمسی ازآن پدید آمده، باشند. بررسی این گونه شهاب سنگ ها درآزمایشگاه دانشمندان را قادر می سازد تا با بخشی ازغبار اختری که منظومه ی شمسی – از جمله خورشید وزمین- از آن پدید آمده کار کنند.سقوط شهاب سنگ ها در برخی موارد شامل هزاران قطعه سنگ است که وزن آن ها روی هم به چندین تن می رسد. چنین مواردی را ((بارش شهاب سنگی)) می نامند و به هر قطعه ی جداگانه از بارش شهاب سنگی ((پاره)) می گویند.                                  

سقوط شهاب سنگ تنها مختص زمین نیست؛یعنی این احتمال وجود دارد که سطح کرات وسیارات دیگر نیزمورد اصابت شهاب سنگ ها قرارگیرد. به طورمثال دربیست وسوم فروردین امسال مریخ نورد روح تصویری را از محیط اطراف خود به زمین مخابره کرد که یک شهاب سنگ را در خود جای داده بود.شایان ذکر است که این شهاب سنگ آلن هیلز نام گرفته ویک شهاب سنگ آهنی است.گاهی اوقات پیش می آید که شهاب سنگ بزرگی با سطح سیارات سنگی مانند زمین و مریخ ویا با سطح کراتی مانند ماه برخورد کنند.دراثر برخورد این گونه شهاب سنگ ها،روی سطح سیارات سنگی حفره ها وگودال هایی بوجود می آیند که تا حدودی به دهانه ی یک آتشفشان خاموش شباهت دارند؛به این حفره ها و گودال ها ((کریتر)) یا ((دهانه های برخوردی)) می گویند. دهانه ی برخوردی بسیار قدیمی واقع در بیابان آریزونا درآمریکای جنوبی ازاین جمله است. خرده شهاب سنگ ها: کوچکترین اجرامی که به زمین سقوط می کنند گویچه های کیهانی وذرات غبار میان سیاره ای هستند. گویچه های کیهانی، دانه های کروی کوچکی به قطر تقریبی ۱ میلی متریا کمترهستند. آن ها را درگل ولای ته اقیانوس ها،یعنی جایی که از خشکی دور است،ودریخ های قاره ی جنوب ونیز جزیره ی گرین لند یافته اند.

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

فیزیک

فیزیک علم مطالعهٔ خواص طبیعت است.این علم را عموما علم ماده و حرکت و رفتار آن در فضا و زمان با در نظر گرفتن مفاهیمی همچون انرژی، اندازه حرکت، نیرو و بسیاری از عوامل دیگر می دانند که این ماده می تواند از ذرات زیر اتمی گرفته تا کهکشان ها و اجرام بسیار بزرگ آسمانی باشد. این علم از مفاهیمی مانند انرژی، نیرو، جرم ، بار الکتریکی،جریان الکتریکی،میدان الکتریکی ،الکترومغناطیس، فضا، زمان، اتم، نورشناسی استفاده می‌کند. اگر بطور وسیع تر سخن بگوییم، هدف اصلی علم فیزیک بررسی و تحلیل طبیعت است و همواره این علم در پی آن است که رفتار طبیعت را در شرایط گوناگون درک و پیش بینی کند.فیزیک یکی از قدیمی ترین رشته‌های دانشگاهی است و شاید قدیمی ترین مبحث آن را بتوان نجوم و اخترشناسی نامید. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد هزاران سال پیش از میلاد مسیح، اقوامی همچون سامری ها و همچنین اقوامی در مصر باستان و اطراف ایندوس، تحقیقات و درک اندکی از حرکت خورشید ، ماه و ستارگان داشته اند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

رياضی و نقش آن در زندگی و شناخت طبيعت

ویژگی های ریاضیات
اولین ویژگی ریاضیات دقت است، کم و زیاد شدن یک صفر، مثبت یا منفی در نظر گرفتن یک رقم، پس و پیش کردن یک نماد، اضافه کردن یک کلمه و ... هر کدام می‌تواند مساله‌ای را به جوابی دیگر رساند یا صورت مسئله را عوض کند.دومین ویژگی ریاضیات، خلاصه گویی و استفاده از مطالب ، قضیه ‌ها و مسئله‌ های اثبات شده به عنوان ابزارهایی برای حل مسئله‌ های جدید است و این که همواره به دنبال داده‌ های صحیح و کوتاه باشیم. ریاضیات علمی است مادر که تقریبا در همه علوم و حتی علوم اجتماعی و علوم اقتصادی رخنه کرده و کاربرد دارد.
 جنبه ‌های مختلف ریاضیات

1- ریاضیات به عنوان یک ابزار: وسیله ‌ای است برای توصیف و تجزیه و تحلیل و انتقال آن، به دلیل گنگ و نامفهوم بودن زبانهای معمولی.

2- ریاضیات به عنوان یک موضوع: ریاضیات علاقه می‌ آفریند و لذت می‌ بخشد و ارزش مطالعه محض و مستقل از کاربرد دارد که خود جنبه آزادی اندیشه را از قید زمان و مکان می ‌طلبد چرا که در بسیاری از موارد مطالعات در خارج از فضای سه بعدی و در فضاهای آفریده شده توسط ریاضیدان صورت می‌ گیرد. بطوری که بیشتر مفاهیم مهم ریاضی به واسطه همین، امروز کاربرد زیادی پیدا کرده‌ اند. همان طور که در ساختن بدن سالم نیاز به ورزش مکرر فیزیکی داریم.

3- ریاضیات به عنوان یک علم: یعنی از دیدگاه کاربردی که نقش و ارزش آن در جوامع کنونی بشری روز به روز مورد توجه قرار گرفته است و کاملا محسوس می‌باشد.

4- ریاضیات به عنوان یک مسئله تربیتی: برای پرورش و نظم فکری و بالا بردن قدرت اندیشه و استدلال منطقی همچنین رشد قوه خلاقیت ذهنی که شاید این جنبه از ریاضیات مهمترین هدف از تدریس آن می ‌باشد.

ریاضیات از دیدگاه دانشمندان

گالیله می ‌گوید: اصول ریاضیات الفبای زبانی است که خداوند جهان را با آن نوشته است و بدون کمک آنها درک یک کلمه هم غیرممکن است و انسان بیهوده در راهروهای تاریک و پر پیچ و خم سرگردان است.لئوناردو داوینچی معتقد است که: هیچ دانشی را نمی‌توان دانش واقعی دانست مگر این که به صورت ریاضیات متجلی شود. واجر بیکن معتقد است که: ریاضیات دروازه علوم است غفلت از ریاضیات به همه دانش ها لطمه می‌زند زیرا کسی که علوم دیگر را نمی ‌تواند درک کند و اشیای دیگر جهان را نمی‌ شناسد و بدتر از آن کسانی که نادانند نمی‌ توانند جهالت خود را درک کنند. کانت می‌ گوید: در هر بخش از علوم فیزیکی به معنای عام آن قدر از علم واقعی است که در آن ریاضیات وجود دارد یعنی علوم منهای ریاضیات یعنی هیچ.

بنابراین اگر فردی به هر دلیل در رسیدن به هدف از ریاضی کمک نگیرد، وظیفه خود را انجام نداده است و همچنین اگر شخصی توانایی را در این مورد بدست نیاورد نه تنها توفیقی به دست نمی ‌آورد، بلکه در زندگی اجتماعی نیز از طریق راه های سالم پیروزی چشمگیر نخواهد داشت. می ‌توان نتیجه گرفت که ریاضیات غذای مغز است. که باید بطور حساب شده به مغز برسد. همچنین ریاضیات مانند غلتکی است که جاده ناهموار و سنگلاخ علم را صاف و ناهموار می‌ سازد تا دیگر علوم در گذر زمان سرعت بیشتری بگیرند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

انتگرال

بيش از دو هزار سال پيش ارشميدس (287-212 قبل از ميلاد) فرمول هايي را براي محاسبه سطح وجه ها، ناحيه ها و حجم هاي جامد مثل كره ، مخروط و سهمي يافت. روش انتگرال گيري ارشميدس استثنايي و فوق العاده بود جبر، نقش هاي بنيادي، كليات و حتي واحد اعشار را هم نمي دانست. لايب نيتس (1716-1646) و نيوتن (1727-1642) حسابان را كشف كردند. عقيده كليدي آنها اين بود كه مشتق گيري و انتگرال گيري اثر يكديگر را خنثي مي كنند با استفاده از اين ارتباط ها آنها توانستند تعدادي از مسائل مهم در رياضي ، فيزيك و نجوم را حل كنند. فوريه (1830-1768) در مورد رسانش گرما بوسيله سلسله زمان هاي مثلثاتي را مي خواند تا نقش هاي بنيادي را نشان دهد. رشته هاي فوريه و جابجايي انتگرال امروزه در زمينه هاي مختلفي چون داروسازي و موزيك اجرا مي شود .

گاوس (1855-1777) اولين جدول انتگرال را نوشت و همراه ديگران سعي در عملي كردن انتگرال در رياضي و علوم فيزيك كرد . كايوچي (1857-1789) انتگرال را در يك دامنه همبستگي تعريف كرد . ريمان (1866-1826) و ليبيزگو (1941-1875) انتگرال معين را بر اساس يافته هاي مستدل و منطقي استوار كردند . ليوويل (1882-1809) يك اسكلت محكم براي انتگرال گيري بوجود آورد بوسيله فهميدن اينكه چه زماني انتگرال نامعين از نقش هاي اساسي دوباره در مرحله جديد خود نقش اساسي مرحله بعد هستند . هرميت (1901-1822) يك شيوه علمي براي انتگرال گيري به صورت عقلي و فكري ( يك روش علمي براي انتگرال گيري سريع ) در دهه 1940 بعد از ميلاد استراسكي اين روش را همراه لگاريتم توسعه بخشيد .

در دهه بيستم ميلادي قبل از بوجود آمدن كامپيوترها رياضيدانان تئوري انتگرال گيري و عملي كردن آن روي جداول انتگرال را توسعه داده بودند و پيشرفت هايي حاصل شده بود .در ميان اين رياضيدانان كساني چون واتسون ، تيچمارش ، بارنر ، ملين ، ميچر ، گرانبر ، هوفريتر ، اردلي ، لوئين ، ليوك ، مگنوس ، آپل بلت ، ابرتينگر ، گرادشتاين ، اكستون ، سريواستاوا ، پرودنيكف ، برايچيكف و ماريچيف حضور داشتند . در سال 1969 رايسيچ پيشرفت بزرگي در زمينه روش علمي گرفتن انتگرال نامعين حاصل كرد . او كارش را بر پايه تئوري عمومي و تجربي انتگرال گيري با قوانين بنيادي منتشر كرد روش او عملاً در همه گروه هاي قضيه بنيادي كارگر نيست تا زماني كه در وجود آن يك معادله سخت مشتق گيري هست كه نياز دارد تا حل شود . تمام تلاش ها از آن پس بر روي حل اين معادله با روش علمي براي موفقيت هاي مختلف قضيه اساسي گذاشته شد . اين تلاش ها باعث پيشرفت كامل سير و روش علمي رايسيچ شد . در دهه 1980 پيشرفت هايي نيز براي توسعه روش او در موارد خاص از قضيه هاي مخصوص و اصلي او شد . از قابليت تعريف انتگرال معين به نتايجي دست ميابيم كه نشان دهنده قدرتي است كه در رياضيات مي باشد (1988) جامعيت و بزرگي به ما ديدگاه موثر و قوي در مورد گسترش در  رياضيات و همچنين كارهاي انجام شده در قوانين انتگرال مي دهد . گذشته از اين رياضيات توانايي دارد تا به تعداد زيادي از نتيجه هاي مجموعه هاي مشهور انتگرال پاسخ دهد ( اينكه بفهميم اين اشتباهات ناشي از غلط هاي چاپي بوده است يا نه ) . رياضيات اين را ممكن مي سازد تا هزاران مسئله انتگرال را حل نماييم به طوريكه تا كنون در هيچ يك از كتابهاي دستنويس قبلي نيامده باشد . در آينده ديگر وظيفه ضروري انتگرال اين است كه به آزمايش تقارب خطوط، ارزش اصلي آن و مكانيسم فرض ها بپردازد . انتگرالها یک بحث اساسی ریاضیات عالی را تشکیل داده که میتوان کاربرد آنرا درتمام علوم طبیعی، انسانی و غیره مورد مطالعه قرارداد. اولین بار لایب نیتس نماد استانداردی برای انتگرال معرفی کرد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

پرطرفدارترين سيستم عامل هاي موبايل جهان

يک گزارش جديد نشان مي‌دهد که از هر 4 تلفن هوشمند در دنيا، 3 تلفن داراي سيستم عامل آندرويد است و تحليلگران انتظار طرفداران اپل براي ورود آيفون 5 به کشورشان را عامل کاهش سهم بازار اپل دانسته اند.به گزارش مهر، درحال حاضر سيستم عامل آندرويد 72.4 درصد از سهم بازار سيستم عامل هاي موبايل را در اختيار دارد، رقمي که نسبت به 52.5 درصد سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است.تلفن هاي هوشمند بسيار محبوب سامسونگ نقش زيادي در اين رشد داشته‌اند؛ چرا که اين شرکت فناوري کره اي تاکنون 55 ميليون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسانده که بيشتر آن ها داراي سيستم عامل آندوريد بوده است.در اين ميان اپل که دستگاه هاي آن داراي سيستم عامل iOS است ،طي همين دوره، يعني سومين سه ماهه سال 2012 حدود 23.5 ميليون دستگاه به فروش رسانده است.درحالي که بيشتر از 2 سال اپل در صدر جدول فروش تلفن هاي همراه بود، امسال تلفن گلکسي S3 سامسونگ به عنوان پرفروش ترين تلفن هوشمند انتخاب شد. سامسونگ 18 ميليون دستگاه S3 در سه ماهه دوم سال به فروش رسانده اين درحالي است که فروش آيفون S4 به 16.2 ميليون دستگاه مي‌رسد.گزارش گارتنر همچنين نشان مي‌دهد که بلک بري شرکت " ريسرچ اين موشن" هنوز هم در رکود به سر مي برد و سهم آن از بازار سيستم عامل هاي تلفن هاي هوشمند به 5.3 درصد رسيده است درحالي که سهم آن در بازار سال گذشته 11 درصد بود.تعداد کاربران سيستم عامل سيمبيان نيزباز هم کم شده و سهم بازار براي اين سيستم عامل از 17 درصد به 2.6 درصد رسيده است.سيستم عامل ويندوز شرکت مايکروسافت نيز جايگاه خود را در بازار از دست داده، چرا که بسياري از کاربران خريد تلفن‌هاي عرضه شده با سيستم عامل ويندوز 7 را متوقف کرده اند و در انتظار ويندوز موبايل 8 هستند.در مجموع بازار تلفن هاي هوشمند تحت تسلط اپل و سامسونگ است .

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

شهادت ابا عبد الله حسین و یاران با وفایش بر شیفتگان آن حضرت تسلیت باد.

چیست تقصیر من ای قوم که امروز جهانی

شده آماده به قتلم همه با تیغ و سنانی

در شما نیست ز اسلام نه نامی و نشانی

زیر خنجر شه لب تشنه حسین گفت:

تو ای شمر ستمکار!

تو ای ملحد مکار!

تو ای کافر غدار!

اگر من نشناسی، بگویم بشناسی

حسینم ضیاء القمرین ام ، قتیل الودجین ام

امام الحرمین ام انا الفضّة وابن الذهبین ام

منم شهپر جبریل منم آیه تطهیر

منم نخله خوبان

منم زاده زهرا

منم عرش و منم فرش

منم کرسی و لوح و قلم و باعث ایجاد دو عالم

انا مظلوم حسین                  انا محروم حسین

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

برنامه ی کامپیوتری مثلث خیام

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مشتق

مشتق ایدهٔ اصلی حساب دیفرانسیل، بخش اول آنالیز ریاضی است که نرخ لحظه‌ای (یا نقطه‌ای) تغییرات تابع را نشان می‌دهد. مشتق نیز، نظیر انتگرال، از مسئله‌ای در هندسه، یعنی یافتن خط مماس در یک نقطه از منحنی ناشی شده‌است. مفهوم مشتق تا اوائل قرن ۱۷ میلادی، یعنی تا قبل از آنکه ریاضی‌دان فرانسوی، پییر دو فرما به تعیین اکسترمم‌های چند تابع خاص دست بزند، تنظیم نشده بود. فرما دریافت که خطوط مماس، در نقاطی که منحنی ماکزیمم یا مینیمم دارد، باید افقی باشد. از اینرو دیده می‌شود که مسئلهٔ تعیین نقاط اکسترمم تابع، به حل مسئلهٔ دیگر، یعنی یافتن مماس‌های افقی مربوط می‌شود. تلاش برای حل این مسئلهٔ کلی‌تر بود که فرما را به کشف برخی از ایده‌های مقدماتی مفهوم مشتق هدایت کرد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چرا حجاج خلاف جهت عقربه‌های ساعت طواف می کنند؟

شاگرد پروفسور حسابی بر اساس علم فیزیک، علت اینکه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه های ساعت است را تشریح کرد. حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی در گفت وگو با فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود.

وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد ۵ نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود. این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد.

اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربه های ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود. وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد. این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند. 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

روابط جالب ریاضی 1

1x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

شگفت انگیز بود ، نه ؟

حالا تقارن را ببینید :

1x 1 = 1
11x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
11111111 x 111111111= 12345678987654321
 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مديريت فايل ها به سبک ويندوز

بدون يک برنامه مديريت فايل قدرتمند، کار کردن با هر گوشي هوشمندي تقريبا غيرممکن به نظر مي‌رسد و هر قدر اين برنامه ساده تر و کوچک تر باشد،مفيدتر نيز خواهد بود. درهمين راستا نرم افزار «Fo File Manager» يک گزينه بسيار مناسب براي نصب روي گوشي هاي هوشمند آندرويدي به نظر مي‌رسد.يکي از جالب ترين نکات درباره اين برنامه، شباهت آن به فضاي سيستم عامل ويندوز است. تهيه کنندگان اين نرم افزار کوشيده اند تمام امکاناتي را که يک کاربر براي مديريت فايل ها نياز دارد ،در ساده ترين شکل ممکن در دسترس قرار دهند به صورتي که امکاناتي نظير «انتخاب تمام فايل ها» ، «تغيير نام»، «کپي» ، «چسباندن» ، «انتقال» و «حذف» به راحتي از منوي اصلي برنامه در دسترس کاربر خواهد بود.از ديگر امکانات اين برنامه مي‌توان به روش نمايش چهارگانه فايل ها (list, tiles, icons, thumb) نمايش فايل هاي تصويري، امکان جست و جو، نمايش فايل هاي مخفي (Hidden) ، انتقال فايل ها توسط بلوتوث و مرتب سازي فايل ها براساس نام، نوع، تاريخ و . . . اشاره کرد. با وجود اين برنامه ديگر نيازي به برنامه هاي جانبي براي فشرده سازي و باز کردن فايل هاي «زيپ» نيست چراکه اين امکانات در خود برنامه در نظر گرفته شده است.آدرس دريافت برنامه به حجم 204 کيلوبايت براي سيستم عامل آندرويد 2.1 به بالا:
khorasanmobile.persiangig.com/Fo.File.Manager.zip
 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

غياث‌‌الدين جمشيد کاشانی

 جمشید ملقب به غیاث‌الدین، فرزند پزشکی کاشانی به نام مسعود حدود سال ۷۹۰ قمری (۱۳۸۸ میلادی)، در کاشان چشم به جهان گشود. او در همهٔ آثارش خود را چنین معرفی کرده‌است: جمشید، پسر مسعود طبیب کاشانی، پسر محمود پسر محمد. غیاث‌الدین جمشید کاشانی (حدود ۷۹۰-۸۳۲) ریاضی‌دان برجسته، اخترشناس و شمارشگر زبردست ایرانی بود. نام کامل او عبارت است از جمشید بن مسعود بن محمود طبیب کاشانی ملقب به غیاث‌الدین که در غرب به الکاشی (al-kashi) مشهور است. او در عمر کوتاه خود آلات رصدی دقیقی اختراع کرد و از حدود ۸۰۸ (۱۴۰۶) تا پایان عمرش ۸۳۲ (۱۴۲۹) فعالیت علمی داشت و در دوران فعالیت علمی‌اش به نوشتن کتاب‌های گوناگونی در زمینهٔ ریاضیات و نجوم پرداخت.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

غياث‌‌الدين جمشيد کاشانی

 جمشید ملقب به غیاث‌الدین، فرزند پزشکی کاشانی به نام مسعود حدود سال ۷۹۰ قمری (۱۳۸۸ میلادی)، در کاشان چشم به جهان گشود. او در همهٔ آثارش خود را چنین معرفی کرده‌است: جمشید، پسر مسعود طبیب کاشانی، پسر محمود پسر محمد. غیاث‌الدین جمشید کاشانی (حدود ۷۹۰-۸۳۲) ریاضی‌دان برجسته، اخترشناس و شمارشگر زبردست ایرانی بود. نام کامل او عبارت است از جمشید بن مسعود بن محمود طبیب کاشانی ملقب به غیاث‌الدین که در غرب به الکاشی (al-kashi) مشهور است. او در عمر کوتاه خود آلات رصدی دقیقی اختراع کرد و از حدود ۸۰۸ (۱۴۰۶) تا پایان عمرش ۸۳۲ (۱۴۲۹) فعالیت علمی داشت و در دوران فعالیت علمی‌اش به نوشتن کتاب‌های گوناگونی در زمینهٔ ریاضیات و نجوم پرداخت.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

تاثير ميدانهاي الكترومغناطيسي بر انسان

 ميدانهاي مغناطيسي و الكتريكي به وسيله خطوط نيرو، سيمهاي الكتريكي و تجهيزات الكتريكي توليد مي شود و خطوط نامرئي نيرو هستند كه در اطراف هر وسيله وجود دارند و قدرت آن با افزايش ولتاژ افزايش مي‌يابد. ميدان الكترومغناطيسي از وسايل برقي مثل كامپيوتر شخصي، فر برقي، تلويزيون، يخچال و غيره و نيز خطوط انتقال نيروي برق با ولتاژ زياد حاصل مي شود. ميدان الكترومغناطيسي بر روي سيستمهاي عصبي و رشد و تكامل و ترميم سلولها اختلالاتي ايجاد مي‌كند و موجب پيدايش امراض ناشناخته مانند انواع سرطانها، تومورهاي مغزي و ناباروري در انسان مي‌شود همچنين افرادي كه به دفعات و به مدت طولاني در معرض چنين ميدانهايي قرار مي‌گيرند و نيز افراد شاغل در صنايع برق و تلفن، تعميركاران تلويزيون و جوشكاران آسيب پذيرتر مي‌باشندپس بايد با نصب دستگاههاي كنترل سرطانزايي در محيط كار و شناسايي منابع توليد الكترومغناطيسي، رعايت نكات ايمني در محيط كار و در صورت امكان استفاده از تجهيزاتي كه داراي حداقل ميزان انتشار امواج الكترومغناطيسي است محيطي مناسب براي كار و فعاليت ايجاد نماييم.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد