Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8

 اگر شما نيز به جمع کاربران ويندوز 8 پيوسته‌ايد، بايد از کليد‌هاي ميانبر اين سيستم‌عامل آگاه باشيد.کليد‌هاي ميانبر ويندوز 8 را مي‌توان به دو دسته تقسيم کرد. دسته اول کليد‌هايي هستند که در واسط جديد ويندوز 8 کار مي‌کنند و دسته دوم، کليد‌هايي هستند که در محيط کلاسيک دسکتاپ کارايي دارند.توجه به اين نکته لازم است که بسياري از ميانبرهاي جديد باعث پرش به محيط جديد ويندوز 8 مي‌شود.

پنجره + C: اين کليد ترکيبي دو عمل را انجام مي‌دهد. يکي باعث باز شدن نوار ابزار، نمايش ساعت، وضعيت شبکه و شارژ باتري (در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها) مي‌شود. با حرکت دادن نشانگر ماوس به سمت راست صفحه‌نمايش نيز مي‌توان به اين ابزارها دسترسي يافت.

پنجره + Q: اگر به دنبال يکي از برنامه‌هاي خود مي‌گرديد، از اين ابزار استفاده کنيد. اين ابزار محيط جديد سيستم‌عامل ويندوز 8 را باز کرده و نشانگر را در نوار جست‌وجو قرار مي‌دهد؛ در حالتي که جست‌وجوها، نتايج يافت شده در ميان برنامه‌هاي نصب شده را باز مي‌گردانند.

پنجره + F: اين کليد ميانبر ابزار جست‌وجوي ويندوز 8 را باز کرده و آن را در وضعيت جست‌وجو براي فايل قرار مي‌دهد.

پنجره + I: براي دسترسي به واسط تنظيمات ويندوز 8 از اين دکمه ميانبر استفاده کنيد. PC Settings، وضعيت نور نمايشگر، شبکه، باتري، زبان صفحه‌کليد، ولوم صدا و دکمه خاموش کردن رايانه، اعضاي ثابت اين واسط هستند. علاوه بر اين استفاده از اين کليد ميانبر در برنامه‌هاي اختصاصي ويندوز 8، تنظيمات خاص آن برنامه را نيز براي شما نمايش خواهد داد.

پنجره + H: سيستم‌عامل ويندوز 8 مفهوم متفاوتي از Share را نيز ارائه مي‌کند. در نسخه‌هاي پيشين Share به معناي به اشتراک‌گذاري فايل‌ها در محيط شبکه بود اما Share در ويندوز 8 شباهت بيشتري به تلفن‌هاي هوشمند پيدا کرده است. با استفاده از کليد ترکيبي «پنجره + H» مي‌توانيد تصاوير، برنامه‌ها و آيتم‌هاي مترويي را از طريق شبکه‌هاي اجتماعي، بلوتوث و يا اينترنت به اشتراک بگذاريد. اين روش به اشتراک‌گذاري دائمي نيست و يک بار و تنها به هنگام اجراي دستور از طريق واسط مربوط انجام مي‌گيرد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

تاریخچه ی اعداد اول

اعداد اول اعدادی طبیعی هستند که بر هیچ عددی بجز خودشان و عدد ۱ بخش‌پذیر نباشند. تنها استثنا عدد ۱ است که جزو این اعداد قرار نمی‌گیرد. اگرعددی طبیعی وبزرگ‌تر از ۱ اول نباشد مرکب است.عدد یکان اعداد اول بزرگ‌تر از ۱۰ فقط ممکن است اعداد ۱، ۳، ۷، ۹ باشد.اعداد اول جزو یکی از معماهای ریاضی باقیمانده است و هنوز کسی به فرمولی برای آنها به دست نیاورده است.سری اعداد اول به این صورت شروع می‌شود: ۲، ۳، ۵، ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۷، ۱۹ ...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آينده شبکه واي فاي

نسل جديد شبکه واي فاي استفاده از فرکانس 5 گيگا هرتز را آغاز کرده است که هنوز ظرفيت آن تکميل نشده است و در مورد آن بايد بگوييم که استفاده از آن درست مانند اين است که از يک جاده دو بانده به يک بزرگراه وارد شويد. به کارگيري فرکانس بالاتر در اين نسل جديد باعث شده است که امکان انتقال سريع تر داده ها براي کاربران فراهم شود. اين فناوري نو ظهور را به تدريج مي توان در دستگاه‌هايي مانند تلفن هاي هوشمند HTC يا سامسونگ پيدا کرد. در اين نسل براي پخش بدون مشکل تصاوير Super High Definition متخصصان فناوري دست به دامان فرکانس هاي بالاتر يعني تا 60 گيگا هرتز شده اند. يکي از سيستم هاي جديدي که از اين فرکانس استفاده مي کند دستگاه Wireless HD است که به صورت اختصاصي براي انتقال بدون سيم محتويات ويدئويي در محيط هاي خانگي طراحي شده است. اين سيستم مي تواند که ويدئوهاي فشرده شده Full HD را از طريق فرکانس 60 گيگا هرتز با سرعت حداکثر 4 گيگا بيت در ثانيه پخش کند. محدوديت اين سيستم در مقابل استريم ويدئو را يک استاندارد ديگري با نام «واي گيگ» جبران کرده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

نکات کليدي براي انتخاب بهترين رايانه لوحي

اگر نخستين بار است که به قصد خريد رايانه لوحي، روانه بازار مي شويد، بايد آي پد اپل را به عنوان گزينه اول در نظر داشته باشيدبه ويژه نسل چهارم آن که با کارايي منحصر به فرد، امکانات نرم افزاري فراوان و يک اکوسيستم بي نظير، پرطرفدارترين رايانه لوحي بازار است. رايانه لوحي Transformer Pad Infinity ايسوس نيز مي تواند تجربه بسيار خوبي را براي شما به همراه داشته باشد که با برخورداري از صفحه نمايش زيبا و با کيفيت، پردازنده اورکلاک شده 1.7 گيگاهرتزي و حافظه قابل افزايش و خروجي HDMI ، جدي ترين رقيب آندرويدي آي پد به شمار مي رود. اما هنگامي که پاي مسائل مالي به ميان بيايد، شايد دوست داشته باشيد گزينه هاي ديگري را نيز بررسي کنيد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

زندگینامه لاگرانژ

 ژوزف لویی لاگرانژ در 25 ژانویه سال 1736 در تورینو ایتالیا متولد شد او که از بزرگترین ریاضی دانان تمام ادوار تاریخ می باشد هنگام تولد بیش از حد ضعیف و ناتوان بود و از 11 فرزند خانواده فقط او زنده مانده بود. زندگی لاگرانژ را می توان به سه دوره تقسیم کرد: نخستین دوره شامل سالهایی می شود که در موطنش تورینو سپری شد(1736 – 1766) دوره دوم دوره ای بود که وی بین سالهای 1766 و 1787 در فرهنگستان برلین کار می کرد دوره سوم از 1787 تا 1813 که عمر وی به پایان رسید در پاریس گذشت. دوره اول و دوم از نظر فعالیتهای علمی پر ثمرترین دوره ها بودند که با کشف حساب تغییرات در 1754 آغاز گردید و با کاربرد آن در مکانیک در 1756 ادامه یافت در این نخستین دوره وی در باره مکانیک آسمانی نیز کار کرد دوره اقامت در برلین هم از نظر مکانیک و هم از لحاظ حساب دیفرانسیل وانتگرال سازنده بود با این حال در آن دوره لاگرانژ در درجه اول در زمینه حل عددی و جبری معادلات و حتی فراتر از آن در نظریه اعداد، چهره ای برجسته و ممتاز شده بود. سالهای اقامتش در پاریس را صرف نوشته های آموزشی و تهیه رساله های بزرگی نمود که استنباطهای ریاضی وی را خلاصه می کردند این رساله هادر هنگامی که عصر ریاضیات قرن 18 در شرف پایان بود مقدمات عصر ریاضیات قرن 19 را فراهم کردند و از برخی جهات آن دوره را گشودند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

نکاتی برای سلامتی کاربران رایانه

کامپیوتر و نشستن طولانی مدت بر روی صندلی
 آویزان بودن پا در نشستن های طولانی روی صندلی، باعث رکود خون در وریدهای پشت ساق پا و لخته شدن آن می شود.گاهی یک پایتان را از زانو خم کنید و روی آن بنشینید و این کار را در مورد پای دیگر نیز انجام دهید.هر از چند گاهی از جای خود برخیزید و مقداری قدم بزنید و وضعیت نشستن خود را تغییر دهید و از زیرپایی نیز استفاده نمایید.
کامپیوتر و غروب آفتاب
جالب است بدانید که باید نزدیک غروب آفتاب از انجام کارهای دقیق که تمرکز چشم را می طلبد، پرهیز کنید. چرا که در آن لحظه سلول های چشمی در حال تغییراتی هستند تا خود را آماده دید مناسب در شب نمایند و به کارگیری آن ها برای کارهای دقیق به آنها صدمه می زند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اطلاعات از دست رفته خود را بازگردانی کنید

UFS ExplorerUFS Explorer Standard Recovery 5.6 نرم افزاری بسیار قدرتمند در زمینه بازیابی فایل های از دست رفته و حذف شده محصول شرکت قدرتمند SysDev با چندین سال سابقه درخشان در ارائه خدمات با راه حل های مطمعن و با کیفیت بالا برای بازیابی اطلاعات از دست رفته به مشتریان می باشد. این برنامه برای استفاده شخصی یا تجاری بسیار مناسب است و به راحتی می توانید بدون دردسر و نگرانی اطلاعات از دست رفته خود را از نوع فرمت سیستم فایلی مانند سیستم فایل مخصوص ویندوز، اپل، لینوکس، سولاریس و یونکس بازیابی کنید. این نرم افزار بسیار قدرتمند در زمینه بازیابی اطلاعات توانسته رتبه های زیادی از سایت ها و شرکت های معروفی کسب کند و با بدست آوردن کیفیت استاندارد در صنعت بازیابی اطلاعات منطقی جزء برترین ابزارهای بازیابی اطلاعات است. توسط این برنامه قدرتمند به راحتی می توانید فایل های پاک شده و آسیب دیده خود را بازیابی و بازسازی کنید. 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مديريت محتواي سايت‌

يکي از مهم‌ترين عوامل موفقيت در محيط مجازي اين است که مديريت سايت به درستي انجام گيرد. اکنون قصد داريم به شما نرم‌افزاري را معرفي کنيم تا با کمک آن بتوانيد به آساني مديريت محتواي وب سايت و ديگر برنامه‌هاي تحت وب خود را برعهده بگيريد. اين نرم‌افزار که «دروپال» Drupal نام دارد، در حقيقت يک سيستم مديريت محتوا تحت وب است و جالب است بدانيد که اين نرم‌افزار متن‌باز بوده و سورس آن به صورت رايگان در اختيار همه قرار دارد. دروپال براي قدرت بخشيدن به تمامي برنامه‌هاي تحت وب استفاده مي‌شود. اين برنامه‌ها مي‌توانند شامل يک صفحه ساده اينترنتي يا بخش عظيمي از يک برنامه گسترده باشند. از موارد استفاده اين نرم‌افزار مي‌توان به ايجاد انواع و اقسام پورتال‌هاي مورد نياز براي شرکت‌هاي چند شعبه‌اي اشاره کرد. همچنين شما با استفاده از دروپال قادر خواهيد بود قالب اوليه يک وب‌سايت تجاري نه چندان بزرگ را طراحي کنيد. به عبارت ديگر توانايي‌هاي اين نرم‌افزار، نامحدود در نظر گرفته شده است و چون کد آن در اختيار شما قرار مي‌گيرد، اگر شما هم با برنامه‌نويسي آشنايي داريد مي‌توانيد به آساني ويژگي‌هاي جديدي به اين نرم‌افزار اضافه کنيد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

زیباترین شکل هندسی

انديشمندان يونان باستان به پيروي از انديشمندان بابلي (در سرزمين «ميان دو رود») عيلامي (در جنوب و جنوب غربي ايران) و مصري (در شمال افريقا) و به ويژه افلاطون انديشمند يوناني، زيبايي را در «تقارن» مي دانستند. به اين ترتيب، دايره، كه متقارن ترين شكلهاست، زيباترين شكل در هندسه روي صفحه شمرده مي شود. ظرف هاي گلي و سفالي و چوبي (مثل كاسه و كوزه) كه از كهن ترين دوران تاريخ بشر به ما رسيده است، گرد ساخته شده اند، چرا كه گردي، هم زيباتر است و هم ساده تر به دست مي آيد. و اين شكل ساخت ظرف، تا امروز هم چيرگي خود را بر ساير شكل ها حفظ كرده است. چرخ درشكه و اتومبيل بايد دايرهاي باشد و شكل ديگري براي چرخ به سختي به تصور مي آيد. ميخ، پيچ، چرخ دنده و حتي گنبدها و نماي پيش خوان هاي ساختمان هاي قديمي، همه گرد و دايره اي شكل اند.خورشيد و ماه كامل و ستارگان، در شكل ظاهري خود ، يك دايره ي كاملند.«دايره» واژه اي عربي است، ولي از واژه ي «دور» آمده است و هنوز بسياري از مردم ما بشقاب را «دوري» مي نامند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

فلش خود را بوت کنيد

اکنون نرم‌افزاري را با نام UltraISO معرفي می کنيم تا با استفاده از آن بتوانيد کليه وسايل بوت را به USB منتقل کنيد.با استفاده از اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد حافظه فلش خود را Bootable کنيد. به عبارت ديگر با اين کار مي‌توانيد سيستم خود را از طريق درايو USB بوت کنيد يا همه  CD‌هاي بوت خود را به USB بوت تبديل کنيد. از مهم‌ترين توانايي‌هايي که اين نرم‌افزار در اختيار کاربران قرار مي‌دهد، مي‌توان به اين مورد هم اشاره کرد که با استفاده از آن مي‌توان هر گونه CD وDVD بوت را با فلشي با توانايي بوت از راه پورت USB تبديل کنيد. نکته جالب در رابطه با اين نرم‌افزار اين است که مي‌توان USB بوتي با آن ساخت که با استفاده از آن بتوان کليه رمزهاي عبور ادمين سيستم‌عامل‌هاي مورد نظر خود را بازيابي کرد.

با استفاده از اين نرم‌افزار و استفاده از اين روش بوت مي‌توانيد به مزاياي بسياري دست پيدا کنيد. به طور مثال مي‌توانيد از سرعت بوت بالاتري نسبت به روش‌هاي مشابه برخوردار شويد و همچنين از نظر حجمي هم محدوديتي نخواهيد داشت چرا که در حال حاضر فلش‌ها از حجم بالايي پشتيباني مي‌کنند. علاوه بر اين موارد فلش‌ها در مقايسه با CD يا DVD کم‌تر آسيب‌پذير خواهند بود. به اين ترتيب شما مي‌توانيد ويندوز‌هاي جديد و حجيم را به آساني روي فلش راه اندازيد.اگر از اين شيوه استفاده کنيد، مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد که سيستم شما برق کم‌تري را به نسبت روش‌هاي ديگر مصرف خواهد کرد.با استفاده از اين نرم‌افزار مي‌توان يک USB بوت در حافظه فلش براي سيستم‌عامل‌هاي داس، لينوکس يا کليه نسخه‌هاي ويندوز ساخت و از اين نظر هيچ گونه محدوديتي وجود نخواهد داشت.توجه داشته باشيد که حافظه فلش شما براي استفاده از اين نرم‌افزار بايد به صورت کلي فرمت شود و فايل‌هاي مشخصي در مکان‌هاي مشخصي از آن قرار گيرند تا به راحتي بتوانيد از اين نرم‌افزار کمک بگيريد. بايد بدانيد که اگر فقط فايل‌هاي مورد نظر را روي فلش کپي کنيد، فلش شما خاصيت بوت پيدا نخواهد کرد.در صورت تمايل مي‌توانيد اين نرم‌افزار را از نشاني اينترنتي زیر دريافت کرده و ديگر نگران چگونگي بوت سيستم خود نباشيد.

http://ultraiso.en.softonic.com

تقریبا همه چیز در دنیا برای داشتن عمر طولانی تر و زندگی سالم تر، به مراقب و نگهداری نیاز دارند. گوشی های موبایل نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای اینکه موبایلتان زمان بیشتری با شما بماند و همراهتان باشد باید از آن خوب مراقبت کنید. می پرسید چگونه؟ ۷ روشی که در ادامه ذکر کرده ایم را مطالعه کنید تا همراهتان طولانی تر همراهتان باشد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

GPS چگونه کار می کند؟

آیا تا کنون اندیشیده اید که ابزاری همگانی و به ظاهر ساده همچون GPS چگونه کار می کند؟ در واقع ابزارهای مجهز به GPS تنها به دریافت اطلاعات از ماهواره می پردازند. اطلاعاتی که دائما در حال ارسال توسط ماهواره است. و البته GPS تنها شیوه ای نیست که ابزارهای همراه می توانند موقعیت شما را تشخیص دهند. در ادامه مطلب بیشتر به این موضوع پرداخته و شیوه کار GPS را مورد بررسی قرار دهیم. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)