Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

نکاتی درباره ی باتري گوشي

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

نکاتی درباره ی باتري گوشي

يکي از مهم‌ترين مشکلات گوشي‌هاي همراه مربوط به باتري آن هاست؛ چرا که باتري قلب تلفن همراه است.با رعايت نکات ساد‌‌‌ه زير مي‌توانيد عمر باتري‌ والبته گوشي تان را افزايش دهيد.

د‌‌‌فعات شارژ: باتري‌ها اغلب از نظر د‌‌‌فعات شارژ محد‌‌‌ود‌‌‌يت‌هايي د‌‌‌ارند‌‌‌. د‌‌‌ر هر بار شارژ، باتري را به‌طور کامل شارژ کنيد‌‌‌ و تا پيش از پايان آن، آد‌‌‌اپتور را جد‌‌‌ا نکنيد‌‌‌. شارژ بيش از اند‌‌‌ازه هم براي گوشي مناسب نيست و بهتر است زماني که پيام پايان شارژ ظاهر شد‌‌‌ ،تنها تا چند‌‌‌ د‌‌‌قيقه به شارژ اد‌‌‌امه د‌‌‌هيد‌‌‌ و سپس شارژر را جد‌‌‌ا کنيد‌‌‌. برخي افراد‌‌‌ طبق عاد‌‌‌ت شب‌ها باتري را شارژ مي‌کنند‌‌‌ و اين اتصال تا صبح برقرار است. اين روش نيز براي باتري مناسب نيست.نکته د‌‌‌يگر استفاد‌‌‌ه از رابط USB است. زماني که گوشي را براي انتقال فايل‌ها به رايانه متصل مي‌کنيد‌‌‌ به‌صورت خود‌‌‌کار شارژ باتري آغاز مي‌شود‌‌‌.به گزارش ايتنا به نقل از همشهري آنلاين، هر بار اتصال به معني يک‌بار استفاد‌‌‌ه از شارژر خواهد‌‌‌ بود‌‌‌.اگر اين کار را بيش از حد‌‌‌ انجام مي‌د‌‌‌هيد‌‌‌ احتمال کاهش عمر باتري نيز وجود‌‌‌ د‌‌‌ارد‌‌‌.

شارژرمتناسب: از شارژرمتناسب با گوشي خود‌‌‌ استفاد‌‌‌ه کنيد‌‌‌ چرا که ظرفيت باتري‌ها متفاوت است. تا حد‌‌‌ امکان سعي کنيد‌‌‌ هنگام شارژ باتري هيچ مکالمه يا تماس تلفني ند‌‌‌اشته باشيد‌‌‌ چون اگر خازن باتري به‌طور هم زمان شارژ و د‌‌‌شارژ شود‌‌‌ ،آسيب مي‌بيند‌‌‌ و طول عمر باتري شما کم مي‌شود‌‌‌.

ميزان نور صفحه نمايش: شايد‌‌‌ باورتان نشود‌‌‌ که با کم‌کرد‌‌‌ن چند‌‌‌ د‌‌‌رجه از روشنايي صفحه نمايش عمر شارژ باتري‌تان به ميزان قابل‌ توجهي افزايش پيد‌‌‌ا مي‌کند‌‌‌. با کم کرد‌‌‌ن نور صفحه نمايش و قرار د‌‌‌اد‌‌‌ن آن د‌‌‌ر کمترين ميزان، مي‌توان تا ۵۰ د‌‌‌رصد‌‌‌ انرژي را ذخيره و عمر باتري را بيشتر کرد‌‌‌.

خاموش‌شد‌‌‌ن خودکار: يکي از قابليت‌هايي که د‌‌‌ر تلفن‌هاي همراه تعبيه شد‌‌‌ه، خاموش شد‌‌‌ن خودکار صفحه نمايش پس از مد‌‌‌ت زمان معين از ‌استفاد‌‌‌ه نکردن از تلفن همراه است. بهتر است زمان اين قابليت را د‌‌‌ر پايين‌ترين حد‌‌‌ ممکن قرار د‌‌‌هيد‌‌‌ تا بلافاصله بعد‌‌‌ از اين که د‌‌‌يگر با گوشي کاري ند‌‌‌اشتيد‌‌‌ صفحه خاموش شود‌‌‌.

ويد‌‌‌جت‌ها: از ويد‌‌‌جت‌ها و تصاوير متحرک غيرضروري کمتر استفاد‌‌‌ه کنيد‌‌‌. د‌‌‌ر بسياري از گوشي‌ها زماني که به اينترنت متصل مي‌شوند‌‌‌ يا اخبار را آپد‌‌‌يت مي‌کنند، صد‌‌‌اهايي پخش مي‌شود‌‌‌ که مي‌تواند‌‌‌ حجم زياد‌‌‌ي از باتري را مصرف کند‌‌‌. همچنين استفاد‌‌‌ه نکرد‌‌‌ن از تصاوير متحرک براي پس‌زمينه مي‌تواند‌‌‌ مؤثر باشد‌‌‌.

باتري سرور: از حالت Battery Saver يا Power Saver سيستم عامل خود‌‌‌ استفاد‌‌‌ه کنيد‌‌‌. اين حالت برنامه‌هايي را که شارژ باتري را مصرف مي‌کنند‌‌‌، کنترل مي‌کند‌‌‌.

شبکه‌هاي بي‌سيم: بلوتوث، جي پي آر اس، واي فاي و جي پي اس جزو مصرف کنند‌‌‌‌گان اصلي باتري به شمار مي‌روند‌‌‌.اين برنامه‌ها د‌‌‌ر حالت فعال حتي اگر استفاد‌‌‌ه نشوند‌‌‌، باز هم باتري مصرف مي‌کنند‌‌‌.

نسل سوم اينترنت: 3G بيشتر از GSM باتري مصرف مي‌کند‌‌‌. مي‌توانيد‌‌‌ زماني که به انتقال حجم زياد‌‌‌ي از اطلاعات نيازي ند‌‌‌اريد‌‌‌، روي شبکه GSM سوئيچ کنيد‌‌‌ تا مصرف باتري کاهش يابد‌‌‌.

ويبره: ويبره ازجمله د‌‌‌شمنان باتري گوشي‌هاست و باتري زياد‌‌‌ي مصرف مي‌کند‌‌‌.

خنک نگه‌د‌‌‌اشتن گوشي: گرما د‌‌‌شمن د‌‌‌رجه يک باتري گوشي است.

جست‌وجوي آنتن‌‌‌: جست‌وجو براي آنتن يکي از موارد‌‌‌ي است که باتري زياد‌‌‌ي مصرف مي‌کند‌‌‌. پس د‌‌‌ر چنين مکان‌هايي بهتر است گوشي خود‌‌‌ را خاموش کنيد‌‌‌ يا د‌‌‌ر حالت پرواز (Flight) بگذاريد‌‌‌.

شارژ اوليه گوشي: اگر تازه گوشي خريده‌ايد، به‌منظور شارژ اوليه باتري خود‌‌‌ لازم است ابتد‌‌‌ا از د‌‌‌ستگاه تا تخليه کامل باتري استفاد‌‌‌ه و پس از تخليه کامل شارژ، حتما آن ‌را د‌‌‌وباره به‌طور کامل شارژ کنيد‌‌‌. شارژ اوليه حتما بايد‌‌‌ مد‌‌‌اوم باشد‌‌‌؛ يعني از لحظه اول تا ۸ساعت حتي يک لحظه نبايد‌‌‌ قطع شود‌‌‌ .

برنامه‌هاي تنظيمات خود‌‌‌کار باتري: برنامه‌هاي خوب و رايگاني مانند‌‌‌ Juice Defender، Power Schedule و Llama وجود‌‌‌ د‌‌‌ارد‌‌‌ که مي‌توانيد‌‌‌ د‌‌‌انلود‌‌‌ و استفاده کنيد‌‌‌.نرم‌افزار Battery Repair نيز مي‌تواند‌‌‌ عملکرد‌‌‌ باتري را بهبود‌‌‌ ببخشد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

تعميرکار چاپگرخود باشيد

در اين مطلب با راه حل  ۷ مشکل متداول چاپگر ها آشنا مي شويد.

1- دستگاه نمي تواند برگه را پرينت بگيرد

در اين زمان احتمالات متفاوتي مطرح است، پس بگذاريد از پايه شروع کنيم و ببينيم آيا چراغ Error روي چاپگر روشن است يا خير، بعد بايد مطمئن شويد که کاغذ در محل خود قرار دارد، محفظه قرارگيري کارتريج خالي نباشد، کابل USB به دستگاهي که مي خواهيم از طريق آن پرينت بگيريم متصل شده يا اين که از طريق بي سيم ارتباط برقرار باشد. گاهي اوقات بايد براي چاپگر هاي قديمي حالت چاپ کننده پيش فرض (default printer) را انتخاب کنيد، به اين منظور Control Panel ويندوز را باز کنيد و به بخش Devices and Printers وارد شويد و سپس روي چاپگر ي که مي خواهيد از طريق آن پرينت انجام شود کليک راست کنيد و با انتخاب set as default آن را به حالت پيش فرض چاپ ببريد. همچنين مطمئن شويد در برنامه اي که مي خواهيد برگه اي را پرينت بگيريد، دستگاه صحيح را انتخاب کرده باشيد.مايکروسافت بخش راهنمايي با نام printing troubleshooter دارد که به شما براي شناسايي مشکلات چاپگر  کمک مي کند. با کليک روي دکمه Fix و دانلود و اجراي برنامه  مي توانيد اين راهنما را به کار بگيريد. همچنين مي توانيد با رفتن به بخش Control Panel، انتخاب Devices and Printers و کليک راست روي آيکن پرينتر خود گزينه Troubleshoot را انتخاب کنيد.شرکت HP نيز بخشي با نام Print and Scan Doctor دارد که به خوبي در يافتن مشکل اصلي چاپگر به شما ياري مي رساند .

2- با تبلت نمي توان برگه اي را چاپ کرد

براي اين که از طريق تبلت آي پد، آيفون يا آي پاد تاچ سندي را پرينت بگيريد ،علاوه بر اتصال صحيح بي سيم به پشتيباني از ويژگيAirPrint نيز نياز داريد. اگر سيستم مک داريد و يک چاپگر به آن متصل است ،مي توانيد با استفاده از HandyPrint اين دستگاه را به چاپگر ي مجهز به ويژگي AirPrint تبديل کنيد. برنامه Printer Pro يک اپليکيشن براي دستگاه هاي iOS است که صاحبان اين دستگاه ها را قادر مي سازد به وسيله بسياري از چاپگر  هاي بي سيم موجود و همچنين چاپگر  با سيم متصل به مک يا پي سي، اسناد درون تبلت آي پد يا آيفون را پرينت بگيرند.اگر دوست داريد از طريق گوشي يا تبلت اندرويدي خود به چاپگر  هاي پي سي متصل شويد و سندي را پرينت بگيريد، مي توانيد از اپليکيشن Google Cloud Print استفاده کنيد.به گزارش zoomit ،براي استفاده از اين برنامه ابتدا بايد اين اپليکيشن را از گوگل پلي دانلود کنيد و بعد با استفاده از مرورگر گوگل کروم رايانه شخصي به بخش menu > Settings > Advanced Settings برويد و روي Manage کليک کنيد. در نهايت مي توانيد با اتصال چاپگر به سيستم دسکتاپ و روشن کردن Provided، از طريق دستگاه اندرويدي پرينت بگيريد.

3- کارتريج را تعويض کنيد

چاپگر شما قبل از تمام شدن کارتريج، به شما هشدار مي دهد. به محض آن که اين پيام هشدار ظاهر شد، کارتريج جديدي تهيه کنيد اما تا زمان کم رنگ  يا متوقف شدن چاپ، کارتريج جديد را نصب نکنيد.

4- صفحه بد پرينت مي شود

سعي کنيد هميشه قبل از پرينت با استفاده از ابزار Print Preview در مرورگر اينترنت اکسپلورر نمونه اي از آنچه دريافت خواهيد کرد را مشاهده و سپس اقدام به پرينت صفحه مورد نظر کنيد. انتخاب حالت عريض يا landscape در صفحات وب پيشنهاد نمي شود چون اين صفحات بسيار عريض خواهند شد.مرورگر اينترنت اکسپلورر در مواقعي که صفحه مورد نظر شما بزرگ تر از صفحه اي است که مي خواهيد روي آن پرينت شود، گزينه اي به نام shrink-to-fit در اختيار شما قرار مي دهد تا صفحه را متناسب کنيد.

5- برگه دائم درچاپگر گير مي کند

زماني که اين اتفاق براي چند بار پشت سر هم رخ دهد احتمالاً تکه اي از کاغذ در جايي از چاپگر و احتمالاً قسمتي که کاغذ را به داخل مي کشد جا مانده است. اين تکه کاغذ را با نگاه به قسمت هاي مختلف چاپگر  و باز کردن زبانه ها از دستگاه بيرون بکشيد. برگه ها را سعي کنيد خشک نگه داريد.

6-هر بار برگه اي سفيد پس داده مي شود

به کنترل پنل ويندوز برويد، در بخش Devices and Printers روي چاپگر خود کليک راست کنيد. سپس گزينه Printing Preferences را انتخاب کنيد، اگر نمي توانيد هيچ گزينه اي براي فعال کردن/غير فعال کردن، جدا شدن صفحات با نام Separator Pages مشاهده کنيد، پس با کليک راست روي چاپگر گزينه Properties را انتخاب کنيد.براي مثال در چاپگر  هاي HP با 2بار کليک روي چاپگر و 2بار کليک روي Customise مي توانيد به بخش تنظيمات پيشرفته Advanced برويد. در اين بخش بايد دکمه اختصاصي Separator Page را ببينيد و در نهايت شروع به تنظيم آن کنيد.

7-کيفيت برگه پرينت شده پايين است

گاهي اوقات نازل جوهر در چاپگر هاي جوهر افشان مسدود مي شود و چاپگر يا رنگ ها را اشتباه پخش مي کند يا با کيفيت پايين برگه را پرينت مي گيرد. با پاک کردن هد چاپگر به احتمال زياد مشکل دستگاه شما حل خواهد شد. براي مثال در چاپگر  هاي جوهر افشان HP صفحه شروعي براي کاربران ويندوز 8 وجود دارد که مي توان با کليک روي دکمه Maintenance هد چاپگر را تميز يا آن را تراز کرد. البته مي توانيد هد چاپگر را تعويض کنيد اما بايد توجه داشته باشيد که بعد از تعويض هد لازم است از کارتريج تازه اي استفاده کنيد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

5 دلیل خرابی هارد کامپیوتر

در این مطلب موارد رایجی را که باعث خرابی هارد می شود ،بررسی و برای آن ها راه حل های مناسبی ارائه می کنیم
1- صدمات فیزیکی
بدون شک اولین دلیل خرابی هارد دیسک، صدمات فیزیکی است. دلیل این امر نیز روشن است، قطعات متحرک مختلفی در زمان روشن بودن هارد مشغول به کارند و در نتیجه کوچک ترین تکان می تواند به آسیب دیدگی جدی هارد منجر شود.
راه حل:توصیه می شود تا حد امکان پس از نصب هارد داخل کیس، آن را جدا نکنید و یا در صورت جدا کردن ،سریعا هارد را به کیس جدید انتقال دهید و نصب کنید. (انتقال هارد در هر حالتی به آرامی انجام شود).تکان های شدید نیز ممکن است به هارد صدمه وارد کند، اما هاردهای لپ تاپ با توجه به ساختار خود کمی از این مورد مستثنی هستند؛ چرا که به نسبت هاردهای معمولی نسبت به تکان های شدید مقاوم تر ساخته شده اند.
2- گرمای بیش از حد
هارد نیز مانند سایر قسمت های رایانه برای کار کردن در دمای مشخصی ساخته شده است و اگر میزان دما از حد معمول بیشتر شود ،ممکن است هارد شما صدمه ببیند. البته با توجه به تنوع هاردهای موجود در بازار، نمی توان میزان دقیقی از درجه حرارت را برای در امان بودن هارد ذکر کرد و در نتیجه بهتر است تا حد امکان از رایانه خود در دمای مناسب استفاده کنید.
راه حل:حتما توجه داشته باشید که هوا به خوبی داخل کیس جریان داشته باشد. برای این کار کیس رایانه را باز کنید و قسمت هایی را که گرد و غبار در آن ها جمع شده است ، با استفاده از اسپری های مخصوص تمیز کنید. در انتخاب محل قرار گیری لپ تاپ هم توجه داشته باشید که هوا به خوبی در اطراف و به ویژه زیر آن جریان داشته باشد.
3- نامرتب بودن چیدمان فایل ها روی هارد
فایل ها هنگام کپی شدن به صورت نامنظمی روی هارد دیسک قرار می گیرند و در نتیجه دسترسی به آن ها زمان بیشتری خواهد برد. نامرتب بودن فایل ها منجر می شود تا هارد بیشتر کار کند و بدیهی است که این امر به خرابی هارد در دراز مدت منتهی می شود.
راه حل:نرم افزارهای زیادی در بازار بدین منظور موجود است.البته دفرگ کردن بیش از حد نیز ممکن است باعث تحلیل عملکرد هارد دیسک شود و در نتیجه توصیه می شود زمانی به دفرگ اقدام کنید که فایل های شما بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد از هم گسیختگی داشته باشند.
4- روشن و خاموش کردن مکرر رایانه
خاموش و روشن کردن رایانه باعث می شود بیشترین فشار به هارد دیسک وارد شود.
راه حل:اگر برای چند ساعت قصد دارید رایانه خود را ترک کنید، از قابلیت استندبای (StandBy) و یا هایبرنیت (Hibernate) استفاده کنید ولی اگر قرار است از آن به مدت طولانی استفاده نکنید، آن را خاموش کنید.
5- قطعی و نوسانات برق
برای جلوگیری از نوسانات برق کافی است از محافظ های مخصوص این کار استفاده کنید. برای خرید محافظ برق مناسب حتما با متخصص این امر مشورت کنید.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

رصد نخستین ابرنواختر گایا

رصدخانه فضایی «گایا» نخستین انفجار ستاره‌ای خود را در کهکشانی بسیار دوردست رصد کرد.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این انفجار قدرتمند که هم‌اکنون Gaia14aaa نام گرفته، در کهکشانی واقع در فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین رصد شد و دانشمندان به دلیل افزایش ناگهانی شفافیت کهکشان طی یک ماه موفق به کشف آن شدند.گایا فعالیت علمی‌اش را در 25 ژوئیه (سوم مرداد) آغاز کرد و به طور مکرر تمامی آسمان را رصد می‌کند. تیم علمی این رصدخانه شامل منجمانی از دانشگاه‌ کمبریج انگلستان و دانشگاه ورشوی لهستان است و این دانشمندان اسکن‌های تلسکوپ را در جستجوی تغییرات غیرمنتظره کیهان با یکدیگر ترکیب می‌کنند.به منظور تایید رخداد ابرنواختر جدید، منجمان داده‌های گایا را با مشاهدات بیشتر «تلسکوپ ایساک نیوتن» و «تلسکوپ لیورپول» در لا پالمای اسپانیا تکمیل کردند. بررسی‌ها نشان داد این انفجار ستاره‌ای با یک ابرنواختر نوع Ia مطابقت دارد.این نخستین ابرنواختر رصدشده توسط گایاست و انتظار می‌رود در آینده کشفیات بیشتری توسط این سامانه صورت گیرند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)