Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

تهيه نسخه پشتيبان

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

تهيه نسخه پشتيبان

برنامه Allway Sync يک برنامه ويندوزي است که به صورت خودکار مي‌تواند از اطلاعات شما نسخه پشتيبان تهيه کند. در يک روش ساده و معمول، فرض کنيد که فايل‌هاي پشتيبان را روي يک هاردديسک اکسترنال ذخيره مي‌کنيد.کافي است ابتدا فايل‌ها يا پوشه‌هايي را که قصد داريد از آن‌ها نسخه پشتيبان تهيه کنيد، تعيين نماييد. سپس محل ذخيره شدن نسخه پشتيبان را (که همان هاردديسک اکسترنال است) تعيين کنيد. حال برنامه پوشه‌هاي تعيين شده را روي هاردديسک اکسترنال کپي مي‌کند. در همگام‌سازي‌هاي بعدي، برنامه به صورت خودکار بررسي مي‌کند که کدام فايل‌ها تغيير کرده‌اند و در پشتيباني‌گيري مجدد، تنها فايل‌هايي کپي مي‌شوند که بعد از پشتيبان‌گيري توسط کاربر تغيير داده شده باشند. برنامه مي‌تواند به صورت هوشمند بر اساس دستورالعمل تعيين شده، فايل‌ها را کپي کرده و يا در مورد فايل‌هاي تغيير يافته از کاربر کسب تکليف کند.برنامه به جاي يک هاردديسک اکسترنال مي‌تواند از يک حافظه فلش، يک آدرس در شبکه محلي يا يک FTP استفاده کند و فعاليت‌هاي معمول و زمان‌بر بسياري از کاربران را در پشتيبان‌گيري تسهيل نماد.علاوه بر اين، Allway Sync از خدمات ذخيره ابري مانند One Drive ،Google Drive و Box نيز پشتيباني مي‌کند.در صورت تمايل مي‌توانيد اين برنامه کاربردي را از نشاني زير با حجمي نزديک به 7 مگابايت دانلود نماييد (رعايت حروف بزرگ و کوچک در هنگام وارد کردن لينک الزامي است.

http://goo.gl/1mV7Wd

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

الکسا چيست؟

الکسا وب سايتي است که کار آن گرد آوري اطلاعات ترافيک ديتا در محيط اينترنت است. بخشي از اين اطلاعات رايگان روي وب سايت اين شرکت براي استفاده عمومي منتشر مي شود. از اين رو شما مي توانيد بفهميد در سراسر جهان و در کشورهاي مختلف و نيز در 17 دسته بندي مختلف، چه سايت هايي داراي بيشترين بازديد است. الکسا همچنين آمار بازديد از وبسايت ها را به صورت دوره هاي هفتگي تا ۶ ماهه ارائه مي کند. طريقه ورود به سايت، کلمات پر جست وجو و نيز دموگرافي از سن و جنس کاربران (که البته لازمه آن رجيستر شدن صحيح کامپيوتر هاست) از ديگر مواردي است که الکسا به همه کاربران رايگان ارائه مي کند. در کنار اين فعاليت ها، الکسا فعاليت تجاري هم دارد و علاوه بر اين اطلاعات رايگان را در کنار نرم افزارها و نيز توصيه هاي کاربردي خاص هر وب سايت براي افزايش بازديد و در نتيجه بهبود رتبه سايت در الکسا و گوگل ارائه مي کند. اين دقيقا همان خدمتي است که از آن با عنوان SEO ياد مي شود.

از شرکت مستقل تا عضوي از آمازون

شرکت الکسا از سال 1996 به عنوان يک شرکت مستقل تاسيس شد، اما ۳ سال بعد شرکت آمازون که بيشتر شهرت آن به خاطر فروشگاه اينترنتي اش به خصوص در حوزه کتاب است، الکسا را خريد. در حال حاضر 30ميليون سايت در الکسا رده بندي شده است و اين سايت در هر ماه نزديک 9 ميليون بازديد دارد. نام الکسا به اعتبار کتابخانه اسکندريه مصر انتخاب شده است؛ کتابخانه اي که مملو از کتاب و دانش بوده است و حالا در نظر موسسان الکسا همين ويژگي را در اينترنت دارد.

الکسا چگونه کار مي کند؟

روش کار الکسا استفاده از تول باري است که روي مرورگرهاي مختلف نصب مي شود. وقتي کاربران در سايت هاي مختلف به گشت و گذار مي پردازند، تول بار الکسا اطلاعات بازديد از هر سايت را به سرور مرکزي مي فرستد و سرانجام رتبه سايت ها تعيين مي شود. در عين حال، برخي مديران سايت ها مي توانند با ثبت نام سايت خود در الکسا به اين شرکت اين مجوز را بدهند که از اطلاعات بازديد سايت استفاده کند تا هم اطلاعات دقيق تري داشته باشد و هم احتمالا رتبه سايت را ارتقا دهد. در حال حاضر در رنکينگ الکسا در سراسر جهان، گوگل، فيس بوک، يوتيوب، ياهو و بايدو (يک شبکه اجتماعي چيني) در صدر قرار دارد. اين در حالي است که در ايران گوگل، بلاگفا، ياهو، ورزش ۳ و موتور جست وجوي اسک در رده اول تا پنجم قرار گرفته اند. در بخش سايت هاي خبري هم نيوز ياهو، سي.ان.ان، رديت، هافينگتون پست و نيويورک تايمز در رده اول تا پنجم قرار دارند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

بزرگ ترين ميدان مغناطيسي کائنات چيست؟

شبيه‌سازي عددي نشان مي‌دهد، ايجاد بي‌ثباتي در داخل ستاره‌هاي نوتروني مي‌تواند عامل ايجادميدان‌هاي مغناطيسي عظيم در کائنات شود.ستاره‌هاي نوتروني چگال‌ترين اجرام در کائنات محسوب مي‌شوند؛اين ستارگان ابر پر جرم زماني شکل مي‌گيرند که دو ستاره نوتروني در يک سيستم دو دويي با يکديگر ادغام شده و يک ستاره واحد تشکيل مي‌دهند.ستاره پر چگال نوتروني مدت زيادي دوام نداشته و عمر کوتاه آن با تبديل ناگهاني به يک سياهچاله پايان مي‌پذيرد؛ اين فرو ريختن و تبديل شدن به سياهچاله مي‌تواند يکي از درخشان‌ترين انفجارها در کائنات را ايجاد کند.محققان معتقدند، قدرت ميدان مغناطيسي ستارگان نوتروني که بيش از هر سيستم اخترفيزيک شناخته شده است، ماده کليدي چنين انتشار عظيمي در کائنات است.اخترشناسان براي بررسي اين فرضيه از شبيه‌سازي عددي استفاده کرده و يک ستاره نوتروني ابر پر جرم با يک ميدان مغناطيسي منظم (دو قطبي) شبيه‌سازي شدند.لايه‌هاي پلاسما که در حال چرخش و ساييده شدن بر روي يکديگر هستند، در نهايت باعث حرکت آشفته پلاسما مي‌شود؛ در فرآيند موسوم به بي‌ثباتي مغناطيس چرخشي، ميدان مغناطيسي بشدت تقويت مي‌شود.اين مکانيزم خاص نقش مهمي در بسياري از سيستم هاي اخترفيزيکي داشته و در ستارگان نوتروني ابر پر جرم نيز ديده مي شود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)