Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

اضافه کردن ماشين حساب ويندوز به اکسل

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

اضافه کردن ماشين حساب ويندوز به اکسل

خيلي از کاربران برنامه اکسل از اين برنامه براي حساب و کتاب روزانه و همچنين ذخيره داده هاي عددي استفاده مي کنند اما بسياري مواقع هنگام کار با اين برنامه دسترسي داشتن به يک ماشين حساب مي تواند سرعت کار را بالا ببرد. در اين ترفند نحوه اضافه کردن ماشين حساب ويندوز به منوي دسترسي سريع اکسل را آموزش می دهيم.براي اين کار در قسمت بالاي  Excelروي فلش کنار دکمه هاي Redo و Undo کليک و سپس گزينه More Commands را انتخاب کنيد. حال از منوي کشويي Choose commands from گزينه Commands Not in the Ribbon را انتخاب کنيد و سپس در کادر زير آن به دنبال گزينه Calculator بگرديد و پس از انتخاب آن، دکمه Add را بزنيد و در آخر روي OK کليک کنيد. حال مشاهده مي کنيد که دکمه ماشين حساب به منوي بالاي Excel اضافه شده است. اين ترفند روي نسخه هاي Microsoft Office 2010 و Microsoft Office 2013 قابل اجراست.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

خطرناک ترين ويروس هاي سال 2014

 Cryptolocker: اين بدافزار فايل هاي رايانه کاربر (فايل هايي را که از طريق شبکه قابل دسترسي باشند) را به صورتي غيرقابل برگشت رمز و براي رمزگشايي درخواست پول مي کند و در قالب ايميلي که حاوي يک فايل زيپ شده و يک پسورد است به کاربران فرستاده مي شود. هنگامي که کاربر به بازکردن فايل با پسورد مورد نظر اقدام مي کند بدافزار در سيستم اجرا مي شود و شروع به آلوده سازي مي کند. با گذشت مدت زمان معيني بدافزار شروع به رمزگذاري روي فايل هاي سيستم قرباني مي کند. سپس پيغامي براي کاربر فرستاده مي شود مبني بر اين که براي دريافت رمزهاي گذاشته شده بر روي فايل ها بايد مبلغ مورد نظر را در مدت زمان تعيين شده پرداخت کند تا فايل هاي رمزنگاري شده بازيابي شوند. متاسفانه روش رمزنگاري به نحوي است که به هيچ عنوان امکان برگرداندن اطلاعات وجود ندارد، چرا که کليد رمزگشايي در سرور فرماندهي و کنترل اين بدافزار توليد و نگهداري مي شود و بنابراين تنها ۲ راه براي بازگشت اطلاعات وجود دارد: يا فايل پشتيبان که قبلا از داده هاي خود فراهم کرده باشيد و يا پول پرداخت کنيد.

Alureon:  اين تروژان و جعبه  ابزار زيرک براي تصاحب نام کاربري ها، کلمات عبور و اطلاعات کارت اعتباري از طريق راهزني در مسير نقل و انتقال اطلاعات در هر شبکه اي طراحي شده است. هم چنين اين ويروس ويندوز مايکروسافت را از طريق بي اس او دي (BSoD) (صفحه آبي مرگ) را تحت تاثير قرار داد. معمولا سيستم ها از طريق دانلود هر نرم افزاري يا بازديد هر سايت مربوط به پست آلوده مي شوند.

Zeus:  انواع مختلف بدافزار ZeuS-ZBOT با هدف سرقت اطلاعات فعاليت مي کنند و فعاليت آن ها نسبت به قبل بسيار افزايش يافته است. از ابتداي سال جاري ميلادي فعاليت انواع مختلف اين بدافزار افزايش يافته است و پيش بيني مي شود طي ماه هاي باقي مانده از سال جاري ميلادي فعاليت آن ها بيشتر هم شود. بدافزار Zeus که با نام Zbot هم شناخته مي شود، يکي از قديمي ترين خانواده  بدافزارهاي مالي در جهان است که هم چنان به حيات خود ادامه مي دهد. هدف اصلي از فعاليت آن سرقت و کلاهبرداري از بانک ها است و در عين حال مي تواند انواع مختلف اطلاعات شخصي را نيز به سرقت ببرد.

Damon:  اين ويروس از جمله بدافزارهايي است که با استفاده از پنهان سازي فايل ها و تاثيرات خود روي سيستم قرباني (استفاده از قابليت روت کيتي و بوت کيتي) سعي به گمراه سازي ابزارهاي شناسايي بدافزار هم چون ضدبدافزارها دارد. اين بدافزار بسته به نوع سيستم عامل، گونه هاي متفاوت آلوده سازي و بقا را دارد. همچنين، علاوه بر جعل قسمت هايي از ديسک به منظور شناسايي نکردن، به اتصال به سرور فرماندهي و کنترل و همين طور ارسال هرزنامه هاي الکترونيکي اقدام مي کند. انتظار مي رود Damon در آينده اي نه چندان دور بتواند از قابليت اتصال به سرور فرماندهي و کنترل، علاوه بر ارسال هرزنامه، سوء استفاده هايي همچون ارسال و سرقت اطلاعات، دانلود فايل و دريافت دستورات مخرب را انجام دهد.

Gamarue:  بدافزار Gamarue در دسته کرم ها قرار گرفته است و با تشخيص درايوهاي جابه جايي پذير آنها را آلوده مي کند. عملکرد اين کرم بدين صورت است که کاربر براي دسترسي به فايل ها با اجراي ميانبري که در ريشه اصلي درايوهاي جابه جايي پذير قرار گرفته است، علاوه بر نمايش دادن فايل ها، باعث اجراي کرم بر سيستم نيز مي شود و بدافزار پس از آلوده سازي سيستم از سرورهاي مشخصي فايل هاي مخرب خود را دانلود مي کند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)