Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

30 ثانیه به مرکز تصویرخیره شوید

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

30 ثانیه به مرکز تصویرخیره شوید

30 ثانیه به مرکز تصویرخیره شوید. بعد به دستتون که روی موس هست نگاه کنید.

 

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

4 راه ساده برای جلوگیری از هک گوشی

چهار روش از مهمترین راهکار‌ها را برای جلوگیری از هک شدن گوشی‌های هوشمند و پیشگیری از اینگونه اتفاقات را برایتان ارائه می دهیم.
1- بازنکردن لینکهای موجود در ایمیل‌های نا‌شناس
بهتر است پیام‌های نا‌شناس و یا ایمیل‌های نامطلوبی را که در آنها لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می‌توانند گوشی های هوشمند و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده‌اید.
2- عدم استفاده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در منابع غیر معتبر
اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آنها را از منابع معتبر دریافت کنید، چرا که بعضی از همین بازی‌ها می‌توانند پر از کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلات حاد می شوند. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می‌باشد، در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می‌شد، حتما مشکلاتی را برای شما به همراه داشت.
3- حفاظت از اطلاعات موقعیتی و شخصی
اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی‌خواهید اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.دلیل این کار این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است و هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند.
4- روشن نکردن وای فای در مکانهای نا امن
بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می‌توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه‌های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

رنگین کمان چگونه تشکیل می‌شود؟

  • این منظره زیبا از شکستن نوری که از میان قطرات باران گذشته است، پدید می‌آید. در اینجا قطرات باران هر کدام نقش منشوری را دارند. که نور خورشید را تجزیه و بازتاب می کند و باعث تفکیک رنگها بصورت مرتب و شکل هندسی زیبایی می‌شوند.
  • می‌دانیم که نور سفید ترکیبی از هفت رنگ است که بوسیله منشور و ... تجزیه می‌شود، همان طوری که در منشور ، نوری که کمترین طول موج را دارد (بنفش) بیشتر منحرف می‌شود، لذا رنگ بنفش با حداکثر انحراف در پایین طیف قرار می گیرد و رنگ قرمز که بیشترین طول موج را دارد، در بالای کمان دیده می‌شود. ترتیب رنگها بصورت زیر است:

    قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی ، بنفش.
  • طیف به گونه ای می باشد که نمی توان مرز بین دو ناحیه رنگی را مشخص کرد. در ترتیب رنگی فوق ضریب شکست و زاویه انحراف رفته رفته زیادتر شده و طول موج بتدریج کاهش می‌یابد.

چه موقع رنگین کمان دیده می‌شود؟

1اغلب رنگین کمان موقعی دیده می شود که هم باران می‌بارد، و نیز از سوی دیگرخورشید می‌تابد و ما نیز بین این دو قرار گرفته‌ایم. یعنی خورشید باید از پشت سر ما بتابد و باران هم در جلوی روی ما ببارد. در این حالت نور خورشید از پشت سر ما به قطرات باران می‌رسد، این قطرات نور را تجزیه کرده و آنرا به شکل نوارهای رنگین درمی‌آورند (تجزیه نور).

  • برای وقوع این پدیده ، خورشید ، چشم ناظر و وسط قوس رنگین کمان باید هر سه در یک امتداد مستقیم قرار گرفته باشند. پس اگر خورشید در آسمان خیلی بالا باشد، هرگز چنین خط مستقیمی درست نمی‌شود، از اینرو رنگین کمان را تنها در صبح زود و یا موقع عصر می‌توان دید.
  • نکته جالب توجه در مورد رنگین کمان این است که یک قطبشگر آن را نامرئی می‌کند. مثلا زمانی که با یک فیلتر قرمز رنگ نور به رنگین کمان نگاه کنیم، فقط زمینه‌ای قرمز رنگ خواهیم دید. علت این امر این است که فقط نور به رنگ قرمز از پولاروید عبور می‌کند و سایر رنگها جذب آن می‌شوند.
  • موضوع جالب توجه دیگر ، این است که اگر دو نفر کنار هم ایستاده باشند، یک رنگین کمان واحد را نخواهند دید. این قوس هفت رنگ ، کمان دایره‌ای می‌باشد، که سایه سر ناظر مرکز آن دایره است. پس بسته به جای هر فرد و فاصله او تا قطرات باران ، کمانهای متفاوتی خواهیم داشت و هر کس رنگین کمان مخصوص خودش را خواهد دید.

سایر اسرار رنگین کمان

 

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)