Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

قابلیت های نوار آدرس مرورگر کروم

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

قابلیت های نوار آدرس مرورگر کروم

برخي از مهم ترين ترفندهايي را که در نوار آدرس مرورگر گوگل کروم امکان اجرا دارد:

تمام اطلاعات امنيتي يک وب سايت را مشاهده کنيد: اگر به سايت مشکوکي برخورديد و خواستيد از عملکردي که در حال انجام است اطلاع يابيد، روي علامت قفل يا آيکن صفحه در گوشه سمت چپ نوار آدرس کليک کنيد. حال مي توانيد کوکي ها را ببينيد، جاوا اسکريپت را بلاک کنيد، پنجره هاي پاپ آپ را غير فعال کنيد و موارد بيشتر.

تبديل واحد و محاسبات رياضي: مي توانيد عمليات پايه اي تبديل واحد و محاسبات رياضي را بدون حتي فشار دکمه Enter با نوار آدرس کروم به دست آوريد. براي تبديل واحد هاي اندازه گيري به اين صورت عمل کنيد:

50 c = f50 feet = inches

باز کردن پنجره ايميل جديد: عبارت :mailto را در نوار آدرس تايپ کنيد تا يک پنجره جديد ارسال ايميل بر پايه کلاينت پيش فرض ايميل شما در سيستم عامل باز شود.

پنجره مرورگر را به دفترچه يادداشت تبديل کنيد: اگر دوست داريد صفحه خالي و جديد مرورگر خود را به دفترچه يادداشت تبديل کنيد، تنها لازم است اين کد را در نوار آدرس تايپ يا آن را به عنوان بوک مارک اضافه  کنيد:

data:text/html,

به شما صفحه اي سفيد، تميز و خالي داده مي شود تا هر چيزي را به راحتي تايپ کنيد.

تبديل مرورگر اينترنت به مرورگر فايل: مي توانيد در ويندوز C:/ و در مک يا لينوکس از file://localhost استفاده کنيد تا مرورگر فايل شما حاضر شود. همچنين مي توانيد براي باز کردن هر فايل ديگر، آن را بگيريد و در نوار آدرس کروم رها کنيد.

جستجو در وب سايت: در گوگل با عبارت ":Site” مي توانيد به دنبال سايت هاي مخصوص بگرديد اما راه حل آسان تر آن در نوار آدرس کروم وجود دارد.به گزارش zoomit ،با تايپ آدرس کامل يک  وب سايت و فشردن دکمه Tab، مي توانيد با ادامه نوشته خود در آن سايت جست وجو کنيد.

جستجو در جيميل يا گوگل درايو: اگر قصد جستجو در جيميل يا گوگل درايو را داشته باشيد، به چندين کليک و صبر زياد براي رسيدن به صفحه جستجوي آن سرويس نياز داريد. اما در نوار آدرس کروم به راحتي مي توانيد به دنبال مواردي خاص و مستقيم در سرويس هاي جيميل يا گوگل درايو بگرديد. بدين شکل عمل کنيد:

۱. روي نوار آدرس کليک راست و گزينه "Edit Search Engines" را انتخاب کنيد.

۲. امکان جست وجوي ديگري با نام Google Drive را اضافه کنيد.

۳. يک کلمه ميان بر انتخاب کنيد که به ياد ماندني باشد، مثل "Gdrive".

۴. اين آدرس را وارد کنيد:

http:/drive.google.com/?hl=en&tab=bo#search/%s'>http:/drive.google.com/?hl=en&tab=bo#search/%s

مي توانيد همين کار را براي جيميل انجام دهيد، با وارد کردن اين آدرس:

 http:/ mail.google.com/mail/ca/u/0/#apps/%s

اکنون هر گاه که لازم داشتيد به صورت مستقيم در جيميل يا گوگل درايو به جستجو بپردازيد، تنها لازم است آدرس gmail.com يا docs.google.com را تايپ کنيد و کليد Tab صفحه کليد را فشار دهيد تا محل جست وجوي شما در نوار آدرس کروم فراهم شود.

باز کردن لينک در يک جايگاه مشخص بين تب ها: اگر دوست داريد جايگاه يک تب را تغيير دهيد، مي توانيد آدرس آن وب سايت را با گرفتن و رها کردن به يک جايگاه خاص بين تب هاي باز شده تغيير دهيد.

جستجوي کلمات با کشيدن و رها کردن: اگر علاقمند به کات و پيست کردن براي جستجوي کلمات نيستيد يا اين که به طور کلي کليک راست ماوس خود را دوست نداريد مي توانيد با برجسته کردن آن کلمه و سپس کشيدن و رها کردنش در نوار آدرس کلمه دلخواه را جستجو کنيد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

نظریهٔ احتمالات

نظریهٔ احتمالات مطالعهٔ رویدادهای احتمالی از دیدگاه ریاضیات است. بعبارت دیگر، نظریه احتمالات به شاخه‌ای از ریاضیات گویند که با تحلیل وقایع تصادفی سروکار دارد. هسته تئوری احتمالات را متغیرهای تصادفی و فرآیندهای تصادفی و پیشامدها تشکیل می‌دهند. تئوری احتمالات علاوه بر توضیح پدیده‌های تصادفی به بررسی پدیده‌هایی می‌پردازد که لزوما تصادفی نیستند ولی با تکرار زیاد دفعات آزمایش نتایج از الگویی مشخص پیروی می‌کنند، مثلاً در آزمایش پرتاب سکه یا تاس با تکرار آزمایش می‌توانیم احتمال وقوع پدیده‌های مختلف را حدس بزنیم و مورد بررسی قرار دهیم. نتیجه بررسی این الگوها قانون اعداد بزرگ و قضیه حد مرکزی است. نخستین کتاب‌ها را دو دانشمند ایتالیایی درباره بازی با تاس نوشتند: جه رولاموکاردان و گالیلئو گالیله. بااین همه باید آغاز بحث دقیق درباره احتمال را سده هفدهم و با کارهای بلز پاسکال و پی‌یر فرما، ریاضیدانان فرانسوی و کریستین هویگنس هلندی دانست. پاسکال و فرما کتابی در این باره ننوشتند و تنها در نامه‌های خود به دیگران درباره کاربرد آنالیز ترکیبی در مساله‌های مربوط به شانس صحبت کرده‌اند، ولی هویگنس کتابی با نام بازی با تاس نوشت که اگر چه با کتاب کاردان هم نام است ولی از نظر تحلیل علمی در سطح بسیار بالاتری است. کار آنان توسط یاکوب برنولی و دموآور در قرن هجدهم میلادی ادامه یافت، برنولی کتاب روش حدس زدن را نوشت و قانون عددهای بزرگ را کشف کرد. مساله معروف سوزن نیز در اواسط همین قرن توسط کنت دو بوفون مطرح و حل شد. در سده هجدهم و ابتدای سده نوزدهم نظریه احتمال در دانش‌های طبیعی و صنعت به طور جدی کاربرد پیدا کرد. در این دوره نخستین قضیه‌های نظریه احتمال یعنی قضایای لاپلاس، پواسون، لژاندر و گاوس ثابت شد. در نیمه دوم سده نوزدهم دانشمندان روسی تاثیر زیادی در پیشرفت نظریه احتمال داشتند، چبیشف و شاگردانش، لیاپونوف و مارکوف یک رشته از مساله‌های کلی نظریه احتمال را حل کردند و قضایای برنولی و لاپلاس را تعمیم دادند. در آغاز قرن بیستم متخصصان کارهای قبلی را منظم نموده و ساختمان اصول موضوعه احتمال را بنا نمودند. در این دوره دانشمندان زیادی روی نظریه احتمال کار کردند: در فرانسه، بورل، له‌وی و فره‌شه؛ در آلمان، میزس؛ در آمریکا، وینر، فه لر و دوب؛ در سوئد، کرامر؛ در شوروی، خین چین، سلوتسکی، رومانوسکی، سمپرنوف، گنه دنکو اما درخشان‌ترین نام در این عرصه کولموگروف روسی است که اصول موضوع احتمال را در کتابی به نام مبانی تئوری احتمال در آلمان منتشر کرد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اشتراک ‌گذاري چاپگر بين دو کامپيوتر

ابتدا در پنجره Printers and Faxes، روي چاپگري که مي‌خواهيد به اشتراک بگذاريد کليک راست کنيد و Sharing را از منوي ميان‌بر انتخاب کنيد. کادر محاوره Properties مربوط به چاپگر انتخاب شده باز مي‌شود. سپس در زبانه Sharing، درون کادر Share Name نامي را براي چاپگر اشتراکي تايپ کنيد.اين نامي است که افراد ديگر در شبکه وقتي به دنبال چاپگر شما مي‌گردند آن را مي‌بينند.در مرحله بعد گروهي را که Everyone نام دارد انتخاب کنيد و روي Remove کليک کنيد. با اين کار اجازه دسترسي به چاپگر براي تمام کاربران برداشته مي‌شود. از حالا به بعد هيچ کسي در شبکه نمي‌تواند با اين چاپگر چاپ کند.براي دادن اجازه دسترسي به چاپگر به يک کاربر يا گروهي از کاربران، روي Add کليک کنيد. کادر محاوره Select Users Or Groups باز مي شود.کاربري را از فهرست واقع در پايين کادر محاوره انتخاب کنيد و روي OK کليک کنيد تا آن شخص يا گروه به فهرست کاربراني که مي‌توانند از اين چاپگر استفاده کنند، اضافه شود. حالا به کادر محاوره Properties اين چاپگر بر مي‌گرديد.در اين پنجره با استفاده از جعبه‌هاي کنترلي، مجوزهايي را که هر کاربر بايد داشته باشد دقيقا انتخاب کنيد. مجوز Print به کاربر اجازه مي‌دهد با چاپگر چاپ کند. مجوز Manage Printers به کاربر اجازه مي‌دهد تنظيمات چاپگر را تغيير بدهد. مجوز Manage Documents اجازه جابه‌جايي، وقفه و حذف اسناد در حال انتظار را به کاربر مي‌دهد. روي Ok کليک کنيد تا اجازه دسترسي به چاپگر شما به کاربران جديدي که اضافه کرديد اعطا شود.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

۱۳ مورد از شگفتی‌های کیهان

-سیاره ای با یخ های در حال ذوب
سیاره Gliese 436B b به اندازه ی نپتون است که در فاصله ی حدود ۳۳ سال نوری از ما در صورت فلکی لئو واقع شده است. منجمان معتقدند که این سیاره دارای حالاتِ نامتعارفی از آب است که باعث می شوند سطح پوشیده از یخش در حال ذوب شدن باشد. فشار در این سیاره باعث می شود یخ جامد باقی بماند اما حداکثر دمای سطح برابر با ۵۷۰ فارنهایت (۳۰۰ درجه سانتیگراد) است که آب را بیش از حد گرم می کند و آن را به بخار تبدیل می کند.
-فضای بوی گوشت کبابی می دهد
اگرچه بو کردنِ مستقیمِ فضا یا از طریق لباس فضانوردی غیرممکن است، فضانوردان گزارش می دهند که به محض بازگشت از راهپیمایی فضایی، لوازمشان بوی گوشت کبابیِ داغ شده، فلز داغ و گازهای جوشکاری الکتریکی می دهد. منبع این بو می تواند محصول جانبیِ ستاره های در حال مرگ باشد که نشانه های آن را می توان در سراسر جهان پیدا کرد.
-الکل در فضا
در فاصله ی حدود ۱۰٫۰۰۰ سال نوری در فضای بین صورت فلکی عقاب، ابری از الکل با قطر ۱۰۰۰برابر بزرگتر از منظومه ی شمسی وجود دارد. میزان اتانول الکل موجود در ابر می تواند تا ۴۰۰سپتیلیون (یعنی عدد ۴۰۰ بعلاوه ی ۲۴ صفر کیلومتر) گسترش پیدا کند.
-نزدیکترین همسایه کیهانی
کهکشان آندرومدا نزدیکترین همسایه ی کیهانی مان است که تقریبأ ۲٫۵ میلیون سال نوری با ما فاصله دارد. اگرچه این کهکشان به اندازه ی ۱۴۰٫۰۰۰ سال نوری وسعت دارد، اما به اندازه ای روشن نیست که بتوان آن را با چشم براحتی در آسمان شب مشاهده کرد. اگر روشن تر بود، شش برابر بزرگتر از ماه کامل بود.
-زمین تحت فشار
سیاهچاله ها وقتی تشکیل می شوند که ستاره های بسیار بزرگ فرو بپاشند و تمام جرم آنها در یک ناحیه ی بسیار کوچک متراکم گردد که شعاعِ شوارتزشیلد نامیده می شود. شعاعِ شوارتزشیلدِ زمین کمتر از ۹ میلیمیتر است و اگر قرار بود در کمتر از این اندازه فشرده شود، سیاره مان به یک سیاهچاله تبدیل می شد. برای اینکه یک انسان به سیاهچاله تبدیل شود، باید به کوچکتر از یک پروتون فشرده گردد.
-مهدکودک ستاره ای
اگرچه تولد و مرگِ ستارگان به طور همزمان رخ نمی دهد، این فرآیند نسبتأ مکرر صورت می گیرد. با مشاهده ی تشکیلِ ستاره و رویدادهای ابرنواختری در کهکشان راه شیری، منجمان برآورد کرده اند که روزانه ۲۷۵ میلیون ستاره در سراسر جهان متولد شده و میمیرند. این تعداد برابر است با۱۰۰ میلیارد تولد و مرگ در طول یک سال.
-سالِ کهکشانی
۲۴ساعت طول می کشد تا زمین حول محور خود بچرخد و یک روز کامل شود و ۳۶۵ روز طول می کشد تا زمین به دور خورشید بچرخد تا یک سال کامل گردد. حدود ۲۳۰ میلیون سال برای منظومه ی شمسی مان طول می کشد تا یکبار گردش در طول کهکشان راه شیری انجام شود. آخرین باری که منظومه ی شمسی در وضعیت فعلی بوده، دایناسورها که تازه بوجود آمده بودند در حال پرسه زدن در زمین بودند.
-کهکشان راه شیری ضعیف
ممکن است منظومه ی شمسی مان بوی فلز داغ و گوشت کبابیِ داغ شده بدهد، اما وسط کهکشان راه شیری چطور؟ بر اساس تحقیقِ اخیرِ موسسه ی مکس پلانک، وسط کهکشان ما بوی تمشک و نیشکر می دهد. آنها دریافتند که فرماتِ اتیل که جزء شیمیاییِ اصلی برای تمشک و نیشکر است به آسانی در مرکزِ کهکشانمان یافت می شود. نمی توانید بین تمشک و نیشکر یکی را انتخاب کنید؟ چرا فقط انواعِ توت ها را در نیشکر جستجو نمی کنید و یک اسم برای آن انتخاب نمی کنید؟
زمان پرواز می کند
اگر می خواستید تعداد ساعات روز بیشتر باشد، فقط صبور باشید. در هر قرن، گردش زمین حدود۱٫۴ میلی ثانیه کندتر می شود. وقتی دایناسورها وجود داشتند، یک روز حدودأ ۲۳ ساعت بود. ناسا گزارش می دهد که گردش زمین در سال ۱۸۲۰ دقیقأ ۲۴ ساعت بود، اما اکنون ۲٫۵ میلی ثانیه عقب است.
مناطق سکونت پذیر
مناطق مسکونی در همه جای کهکشان راه شیری بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره و ۱۰۰ میلیارد سیاره وجود دارند. حدود یک پنجمِ ستارگان شبیه خورشیدمان هستند و منجمان برآورد کرده اند که حدود ۲۲% از آنها در مناطق سکونت پذیر دارای سیاراتی به اندازه ی زمین می باشند؛ یعنی جایی که آب بصورت مایع وجود دارد. این امر بدین معنا است که ممکن است ۸٫۸ میلیارد سیاره ی زندگی بخش در کهکشان وجود داشته باشد (که تشکیل سیاره یا اتمسفر را توضیح نمی دهند).
نویز سفید
وقتی یک کانال به درستی در تلویزیون پیدا می شود، یک نویزِ ایستا و سفید ایجاد می شود. حدود ۱% از آن تابشِ باقیمانده از بیگ بنگ است که تابشِ پس زمینه ی کیهانی (CMB) نامیده می شود. این تداخل بین سیگنال هایی که روی یکدیگر اشتراک دارند باعث شد آرنو پنزیاس و رابرت ویلسون، تابش پس زمینه کیهانی را در سال ۱۹۶۵ کشف کنند.
جستجوی اختروش ها
اختروش زمانی ایجاد می شود که گاز در پیرامونِ سیاهچاله حرکت کند و اصطکاک باعث گرم شدن آن شود که نور را ساطع می کند. منجمان گروهی از ۷۳ اختروش را کشف کردند که بیش از۶٫۵ برابر بزرگتر از میانگین گروهِ اختروش ها هستند. عرض این ساختار بیش از چهار میلیارد نوری است و در واقع نمی توان با نظریه ی نسبیت عام آن را توضیح داد. به طور نظری، این ساختار حتی نباید وجود داشته باشد.
چرخش دورانی تپ اختر
تپ اخترها ستاره های نوترونی هستند که به طور باورنکردنی سریع می چرخند و از خود پرتو تابشی ساتع می کنند. سریعترین چرخش دورانیِ شناخته شده PSR J1748-2446ad است که در فاصله ی حدود ۱۸۰۰۰ سال نوری در صورت فلکیِ قوس قرار دارد. این تپ اختر با متوسط اندازه ی یک ستاره ی نوترون با سرعتی برابر ۷۱۶ بار در ثانیه می چرخداین تپ اختر یک چهارمِ سرعت نور دارد و از نظریاتِ محتمل فراتر رفته است.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)