Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

10 سایت برتر ایران

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

10 سایت برتر ایران

برترین سایتهای ایران در سایت الکسا عباتند از:

1. گوگل

2. یاهو

3. بلاگفا

4. ورزش 3

5. میهن بلاگ

6. پیوندها

7. پرشین بلاگ

8. کلوپ

9. فیس نما

10. تابناک

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ریاضیات

ریاضیات را بیش‌تر دانش بررسی کمیتها و ساختارها و فضا و دگرگونی (تغییر) تعریف می‌کنند. دیدگاه دیگری ریاضی را دانشی می‌داند که در آن با استدلال منطقی از اصول و تعریف‌ها به نتایج دقیق و جدیدی می‌رسیم (دیدگاه‌های دیگری نیز در فلسفه ریاضیات بیان شده‌است). با اینکه ریاضیات از علوم طبیعی به شمار نمی‌رود، ولی ساختارهای ویژه‌ای که ریاضی‌دانان می‌پژوهند بیشتر از دانش‌های طبیعی به‌ویژه فیزیک سرچشمه می‌گیرند و در فضایی جدا از طبیعت و محض‌گونه گسترش پیدا می‌کنند، به‌طوری که علوم طبیعی برای حل مسائل خود به ریاضی باز می‌گردند تا جوابشان را با آن مقایسه و بررسی کنند. علوم طبیعی، مهندسی، اقتصاد و پزشکی بسیار به ریاضیات تکیه دارد ولی ریاضی‌دانان گاه به دلایل صرفاً ریاضی (و نه کاربردی) به تعریف و بررسی برخی ساختارها می‌پردازند. مصریان باستان، بیش از ۵ هزار سال پیش، برای اندازه‌گیری و نقشه‌برداری زمین و ساختن اهرام با دقت بسیار بالا، از حساب و هندسه استفاده می‌کردند. علم حساب با اعداد و محاسبه سر و کار دارد. در حساب، چهار عمل اصلی عبارتند از: جمع، تفریق، ضرب و تقسیم. هندسه علم مطالعه خط‌ها، زاویه‌ها، شکل‌ها، و حجم‌ها است.  


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مزایا و معایب فبلت

فبلت (به انگلیسی:phablet) اصطلاح جدیدی است که از ترکیب دو کلمه فون (phone) و تبلت (tablet) ساخته شده‌است و به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می‌شود که بعضی خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارد ,از تلفن همراه بزرگتر و از تبلت کوچکتر است و بر اساس تحقیق abi دارای اندازه‌ای ما بین ۴٫۶ اینچ و ۵٫۵ اینچ است. تعریف دیگر برای فبلت, ابزاری دارای صفحه لمسی با قلم است که از تبلت کوچکتر و از تلفن همراه بزرگتر است و اصطلاح فبلت اولین بار توسط دو سایت تکنولوژی فوربز و انگجت مطرح شد. اولین فبلت معرفی شده از شرکت دل به نام Streak بود که تجربه‌ای نا موفق برای این شرکت بود. اولین فبلت موفق در سال ۲۰۱۱ توسط سامسونگ با نام گالکسی نوت معرفی شد.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

کاربرد ریاضی در معماری

هنرمندان مسلمان در قرون وسطی راهی برای ساخت موزاییک‌های پازل مانند پیداکرده بودند که در نهایت به ابداع الگوهای تازه‌ای در پوشش سطح منجر شده؛ الگوهایی که ریاضیدانان تقریباً 500 سال بعد آنها را کشف کردند. به گفته محققان، کاشیکاری بعضی از ساختمان‌های  متعلق به قرن پانزدهم در ایران، از الگوهایی پیروی می‌کند که با وجود متقارن بودن، از تکرار منظم یک طرح خاص به وجود نمی‌آید و به آن «کوازی کریستال» گفته می‌شود. پیش از این تصور می‌شد کاشیکاری‌های ظریف و رنگارنگ بناهای اسلامی را معماران با ابزارهای ساده هندسی طراحی می‌کرده‌اند. یعنی سطحی را که باید پوشانده می‌شد با فاصله گذاری‌های منظم و به کمک خط کش و پرگار به قطعه‌های مشخص تقسیم می‌کردند و به این ترتیب الگویی پدید می‌آمد که با تکرارش می‌شد سطح را پوشاند و این همان وضعیتی است که در بلورهای منظم جامدات هم دیده می‌شود. در واقع، پیچیدگی این طرح‌ها دست‌کم گرفته شده‌ بود تا زمانی که امیل ماکویکی استاد دانشگاه کپنهاگ در طرح‌های دیواره بیرونی گنبد کبود مراغه، چیز جدیدی دید. چیزی که به نظر او پیچیده‌تر از بلورهای منظم تکراری می‌آمد و بیشتر شبیه الگوی چینش اتم‌ها در برخی از آلیاژهای فلزی بود. گنبد کبود مراغه  سال 1197 میلادی ساخته شده است و وقتی ماکویکی در دهه 90 به آن نگاه می‌کرد 800 سال از عمرش می‌گذشت.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آنتي‌ ويروس‌ هاي مناسب براي ويندوز 8

آنتي‌ويروس‌هاي زير بهترين گزينه‌ها براي استفاده در ويندوز ۸ هستند و مي‌توانند امنيت رايانه شما را در بالاترين سطح تامين کنند. اين نرم‌افزارهاي ضدويروس با نگارش‌هاي قديمي‌تر ويندوز نيز سازگار هستند.

آنتي‌ويروس BullGuard که به همراه بسته امنيتي اينترنت است، ۳ ماه استفاده رايگان به صورت تريال به همراه ۵ گيگابايت فضا براي ايجاد پرونده پشتيبان را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد. اين محصول يک بسته کامل امنيتي مي‌باشد که شامل ديوار آتش، محافظت از پست الکترونيک، بهينه‌ساز رايانه، جلوگيري از هرزنامه‌ها و ابزارهاي متعدد ديگر است.

يکي ديگر از برندهاي صاحب نام در زمينه‌هاي امنيتي F-Secure مي‌باشد که به طور کامل از رايانه شما محافظت مي‌کند و توانايي ايجاد پرونده پشتيبان آنلاين را به همراه پشتيباني کامل از ويندوز ۸ دارد.

گزينه ديگر امنيتي Kaspersky Lab است که داراي Kaspersky Internet Security 13 نيز مي‌باشد و براي کاربراني طراحي شده است که از ويندوز ۸ بهره مي‌گيرند. اين محصول شامل تمامي موارد امنيتي مثل ديوار آتش، محافظت از ايميل و ضد اسپم مي‌باشد.

شرکت McAfee نيز نسخه‌اي آزمايشي از آنتي‌ويروس خود را براي ويندوز ۸ اعلام کرده است. اين محصول گزينه بسيار مناسبي براي رايانه‌هاي شخصي و کاربران خانگي است که قصد حفاظت از سيستم خود را در مقابل بدافزارهاي اينترنتي دارند.

آنتي‌ويروس ابري (Cloud) شرکت پاندا يکي از پر سرعت‌ترين آنتي‌ويروس‌هاي کنوني و گزينه‌اي عالي براي کاربران وب مي‌باشد. اين آنتي‌ويروس مبتني بر فضاي ابري مي‌باشد و در وقت کاربران صرفه‌جويي مي‌کند.

Norton هميشه يکي از محبوب‌ترين آنتي‌ويروس‌ها در ميان کاربران بوده است و به کمک لايه‌هاي قدرتمند حفاظتي خود مي‌تواند بدافزارهاي اينترنتي را قبل از اين که دستگاه شما را آلوده کنند، از کار بيندازد. اين آنتي‌ويروس گزينه مناسبي براي کنترل و حفاظت از شبکه شما مي‌باشد.

Trend Micro يک آنتي‌ويروس All in One است که تمامي امکانات امنيتي لازم را در يک بسته فراهم کرده است و در آخرين نسخه آزمايشي خود پشتيباني از ويندوز ۸ را نيز دارد. اين آنتي‌ويروس داراي ديوار آتش قدرتمندي است که علاوه بر آن مي‌تواند به سرعت سيستم شما را اسکن کند.

   

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مشروطی 11 دانشجو از 16 دانشجوي کارشناسي ارشد مکانيک دانشگاه بيرجند (69 درصد) از ریاضی (محاسبات عددي)

تا چندي پيش دانشجويان کارشناسي ارشد در صورتي که در دو ترم مشروط مي شدند بر اساس ضوابط موجود بايد از دانشگاه اخراج مي شدند، ولي اخیرا بر اساس بخشنامه ي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه ها موظف هستند از اين پس پرونده دانشجويان کارشناسي ارشد که در دو ترم مشروط شده اند براي بررسي و اعلام نظر قطعي به تهران ارسال کنند.در ترم گذشته (مهر 91)، براي تعدادي از دانشجويان کارشناسي ارشد دانشگاه بيرجند در رشته مکانيک گرايش تبديل انرژي اين مشکل به وجود آمد. .«علي ساکي»، دانشجوي ترم سوم کارشناسي ارشد مکانيک، گرايش تبديل انرژي با اعلام اين که در ترم گذشته 11 دانشجو از 16 دانشجوي اين رشته مشروط شدند، مي گويد: اين مشکل براي دانشجويان ورودي که درس «محاسبات عددي» را گرفته اند به وجود آمد که منجر به مشروط شدن آن ها شد. وي تصريح مي کند: اخراج اين تعداد از دانشجويان از دانشگاه باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعي فراواني براي آن ها مي شود. مدير گروه رشته مکانيک دانشکده فني مهندسي دانشگاه بيرجند هم با اعلام اين که مدير گروه موظف است هر سال نحوه تدريس استادان گروه خود را ارزيابي کند، مي گويد: استادان به طور معمول براي کمک به دانشجويان در کنار مطالب درسي که در کلاس ارائه مي شود، تمرين يا پروژه در نظر مي گيرند و در اين مورد مشروطي دانشجويان هم پروژه ارائه شده بود. دکتر «خادم» مي افزايد: يکي از دانشجويان مشروطي از دانشگاه تهران به دانشگاه بيرجند منتقل شده است و در کنار تحصيل، در عسلويه نيز مشغول به کار است. معاون آموزشي دانشگاه بيرجند نيز مي گويد: بر اساس آيين نامه موجود در مقطع کارشناسي ارشد، در صورتي که دانشجويي در دو ترم مشروط شود نمي تواند به تحصيل خود ادامه دهد. دکتر «خطيب» تصريح مي کند: بر اساس آيين نامه فعلي کارشناسي ارشد، دانشجو در دروس عملي و سمينار تا يک ترم بعد و در دروس تئوري در همان ترمي که انتخاب مي شود بايد نمره مورد نظر را کسب کند و دليلش اين است که در بعضي از مواقع زمينه براي انجام کار عملي دانشجويان فراهم نيست و بايد هنگامي که شرايط لازم فراهم شود آن ها کار خود را انجام دهند و نتايج را به استادان ارائه کنند. رئيس دانشگاه بيرجند هم با بيان اين که 130 کد رشته در مقطع کارشناسي ارشد و 29 کد رشته دکتري با حدود هزار و 800 دانشجو در تحصيلات تکميلي اين دانشگاه وجود دارد، مي گويد: دانشجوياني که در مقطع کارشناسي ارشد مشروط شوند بر اساس ضوابط قبلي از دانشگاه اخراج مي شوند ولي بر اساس ابلاغيه اي که چند روز پيش به دست ما رسيد، پرونده اين گونه دانشجويان براي بررسي و اعلام نظر قطعي به کميسيون موارد خاص در تهران ارسال شده است و با توجه به اين که حداقل يک ماه طول مي کشد تا جواب مورد نظر را دريافت کنيم اين دانشجويان حق شرکت در کلاس هاي ترم را ندارند و در صورتي که کميسيون مورد نظر به نفع اين دانشجويان اعلام نظر کند، ترم فعلي براي آن ها به عنوان مرخصي محسوب مي شود و اگر کميسيون موارد خاص تهران مشروطي اين دانشجويان را تأييد کند از دانشگاه اخراج خواهند شد و براي ادامه تحصيل بايد مجدد در کنکور کارشناسي ارشد شرکت کنند.

منبع: خراسان جنوبي - شنبه 1391/12/19 شماره انتشار 18360 www.khorasannews.com

 

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

۷ کار برای افزایش عمر موبایل

۱-  سیگنال های ضعیف، عمر باتری گوشی را کوتاه می کنند

هنگامی که گوشی در جست‌وجوی سیگنال های ضعیف شبکه است، انرژی بیشتری مصرف می کند. در حقیقت باید گفت، اگر گوشی خود را در مکانی که فقط یک آنتن یا کمتر دارد، رها کنید در عرض چند ساعت باتری آن تمام می شود حتی اگر به گوشی خود دست هم نزده باشید. بنابراین، گوشی تلفن همراه خود را داخل کیف های شلوغ، چمدان یا کشوهای پایینی کمد قرار ندهید زیرا برای گوشی بسیار دشوار است در چنین شرایطی به دنبال سیگنال بگردد.

۲- لازم است گوشی های هوشمند را هر چند روز یکبار خاموش و روشن کنید

هنگامی که نرم‌افزارهای مختلفی همچون فیس‌بوک، توئیتر روی صفحه گوشی شما باز هستند، هرگز گوشی را خاموش نکنید. گوشی های هوشمند که تقریبا یک کامپیوتر تمام عیار هستند را باید هر چند روز یکبار خاموش و روشن کرد تا حافظه اشغال شده توسط برنامه هایی که دیگر اجرا نمی شوند کاملا پاک شود. این کار باعث می شود تا گوشی با سرعت بیشتر و عملکرد بهتری دوباره آغاز به کار کند.

۳- هرچه سن گوشی بالاتر می رود، عملکردش کندتر می شود

سیستم عامل های جدید برای گوشی های جدید با پردازده های سریع تر، حافظه های بیشتر، نمایشگرهای برزگ تر و دوربین های کارآمدتر طراحی و آپ‌دیت می شوند. به روزرسانی سیستم عامل گوشی همزمان با عرضه نسخه های جدید کمک می کند تا گوشی شما از کارافتاده و قدیمی نشود. اما پس از چند سال، ممکن است گوشی موبایل شما دیگر توان به روزرسانی سیستم عامل، افزایش حافظه یا دیگر قابلیت هایی که برای نرم افزرهای مختلف نیاز است را نداشته باشد.

۴- پخش ویدئو از میزان دیتای گوشی کم می کند

باید توجه داشته باشید پخش و اجرای ویدئوهای اچ‌دی، حدود ۷۰۰ مگابایت از دیتای گوشی را می خورد. یا به نوعی می توان گفت، بیش از یک‌سوم از ۲ گیگابایت حافظه دیتا که دارید را مصرف می کند. دیگر مصرف کننده های دیتا شامل پخش موسیقی و بازی های آنلاین هستند. بنابراین بهتر است برای انجام این کارها، از اتصال وای فای استفاده کنید نه دیتا.

۵- از محافظ صفحه نمایش استفاده نکنید

این روزها بیشتر گوشی های هوشمند با لایه های محافظ نمایشگر همچون شیشه های ضد خش گوریلا عرضه می شوند. این محافظ ها باعث می شوند تا شیشه نمایشگر خراش نبیند و همیشه سالم بماند. برخی از گوشی ها نیز این خاصیت را ندارند و باید از محافظ های خارجی برای آنها استفاده کرد. این محافظ ها با اینکه نور شدید نمایشگر را می گیرند اما باعث می شوند تا واکنش پذیری لمس گوشی نیز کاهش پیدا کند.

۶- کیف و قاب های ضعیف برای گوشی

بدنه اسمارت‌فون های جدید همه از جنس فیبرکربن، کولار یا دیگر مواد سخت و محکم ساخته می شود و آنها را در برابر ضربه و آسیب محافظت می کنند. اما با این وجود، همیشه کیف ها و قاب های محافظ نیز برای آنها ساخته و روانه بازار می شود. این محافظ ها می توانند باعث کندی عملکرد صفحه نمایش، دشواری در دسترسی به کلیدها یا پورت های گوشی بشوند.

۷- لنز زوم دوربین های گوشی واقعی نیستند

باید بدانید که گوشی های تلفن همراه زوم نوری ندارد. در عوض، بیشتر آنها زوم دیجیتال دارند که به هیچ وجه به درد نمی خورد. زوم دیجیتال باعث می شود پیکسل های عکس بزرگ شوند و در نتیجه کیفیت و وضوح عکس کاهش می یابد. برای گرفتن عکس های کلوزآپ، توصیه می کنیم به جای استفاده از زوم دیجیتال، به سوژه نزدیک شوید. یا می توانید از لنزهای زوم ارزان قیمت و کوچکی که می توان روی دوربین گوشی نصب کرد استفاده کنید. با این لنزهای اکسترنال می توانید علاوه بر بزرگ نمایی، با زاویه دید عریض تری نیز عکاسی یا فیلم‌برداری کنید.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)