Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

ده روش برای ایجاد انگیزش در دانش آموزان

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

ده روش برای ایجاد انگیزش در دانش آموزان

1. بیان دقیق انتظارات در آغاز درس، با توجه به هدف های آموزشی

این نکته که دانش آموز بداند معلم چه انتظاراتی از او دارد و هدف کاملاً برای او روشن باشد، بی شک به بهبود یادگیری و افزایش علاقه در یادگیرندگان کمک خواهد کرد. پژوهش های انجام شده نشان داده اند یادگیرندگانی که از هدف های درس و آموزش اطلاعی ندارند، به خوبی یادگیرندگانی که معلم قبل از شروع درس انتظارات خود را به ایشان می گوید و آنان را از هدف های درس آگاه می سازد، در پیشرفت درس موفق نمی شوند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

۷ نکته مهم امنیت ایمیل که باید بدانید!

1- از حساب های ایمیل جداگانه استفاده کنید.

اگر شما همانند بیشتر مردم هستید، حساب ایمیلتان احتمالا قطب مرکزی فعالیت های شخصی شماست. همه اطلاعیه های فیس بوک، ثبت نام های وبگاه، خبرنامه ها، پیام های شما، و غیره به ایمیل تان فرستاده می شوند، درست است؟ این بدان معنا است که شما همه تخم مرغ هایتان را در یک سبد می گذارید، اگر آن سبد اتفاقی سقوط کند، شما همه تخم مرغ هایتان را با آن از دست خواهید داد. به بیانی دیگر، اگر شما همه فعالیت های خود را به یک حساب ایمیل معطوف کنید، چه اتفاقی می افتد هنگامی که کسی سر زده واردش می شود؟ احتمال این وجود دارد که آنها به هر چیز دیگری دسترسی یابند. به همین دلیل شما می بایست از چندین حساب ایمیل استفاده کنید. داشتن حساب های ایمیل جداگانه نه تنها به افزایش امنیت شما کمک خواهد کرد، بلکه همچنین به ارتقا بهره وری شما می انجامد. تصور کنید اگر بتوانید تمامی ایمیل های کاری خود را در یک حساب کاری ادغام کنید؛ تمامی دوستان و خانواده با حساب شخصی تان مکاتبه می کنند؛ دارای یک حساب تفننی برای وبگاه ها هستید؛ و یک حساب دم دستی برای لینک های هرزنامه ای ناشناخته دارید. به این ترتیب، اگر کسی حساب کاری تان را هک کند، تمام ایمیل های شخصی تان هنوز در امان هستند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

اقلیدس

او استاد ریاضیات دانشگاه اسکندریه بود و احتمالاْ در آتن یونان درس خوانده است. اقلیدس در دوران خود، به فروتنی و توجهش به دیگران معروف بود. بد نیست بدانیم که اسکندریه در آن زمان در حدود پانصد هزار نفر جمعیت داشت و دانشگاه آن بسیار بزرگ و مجهز به سالنهای سخنرانی، آزمایشگاه، خوابگاه و کتابخانه بود و در این کتابخانه حدوداْ ششصد هزار طومار پاپیروس وجود داشت و حدود هزار سال پابرجا ماند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

تبـلت یا لپ تاپ، کـدام یک بهتـر است؟

لپ تاپ ها :

وزن رایانه کیفی یا لپ‌تاپ (Laptop) معمولاً بین ۱ تا ۷ کیلو است که به‌اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. این رایانه کوچک‌تر از رایانه‌های رومیزی است و می‌تواند با یک باتری کارکند و یا از یک آداپتور AC/DC خارجی تغذیه شود. بسیاری از آن‌ها چند سلول ۳ ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر فرآیندها در هنگام قطع برق مفید است. لپ‌تاپ‌ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد.

یکی از مزایای استفاده از لپ تاپ ها ، بهره گیری از سخت افزار هایی است که در آن گنجانده شده اند که از جمله آن ها میتوان به صفحه کلید کامل، صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا اشاره کرد. صفحه کلید فیزیکی کامل به افرادی که علاقه ای به تایپ کردن روی صفحه نمایش ندارند بسیار کمک می کند و همچنین سرعت عملکرد آن ها را نیز افزایش میدهد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

شاخه هاى فيزيك

فيزيك را به طور سنتى به دو شاخه فيزيك كلاسيك و فيزيك جديد تقسيم مى كنند. فيزيك كلاسيك شامل مكانيك نيوتنى، ترمو ديناميك، اكوستيك، اپتيك و الكترومغناطيس است. 

 

• فيزيك كلاسيك

مكانيك نيوتنى شاخه اى از علم فيزيك است كه براساس قوانين حركت كه در كارهاى آيزاك نيوتن است پايه گذارى شده است. امروزه اين شاخه فيزيك داراى حوزه وسيعى از رياضيات عالى است كه فيزيكدانان آن را براى طراحى قطارهاى جديد، اتومبيل ها، هواپيماها و زيردريايى ها و موشك هاى دوربرد و فضاپيماها به كار مى برند.ترموديناميك شاخه ديگرى از علم فيزيك است كه در موضوع انتقال گرما، تبديل گرما به كار مفيد در اثر جابه جايى هاى فيزيكى يا واكنش هاى شيميايى مطالعه مى كند. فيزيكدانان در اين حوزه ممكن است در موضوع نيمه رساناها كه گرما را از پرتوهاى خورشيد مى گيرند و آن را به الكتريسيته تبديل مى كنند كار كنند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

هفت نکته مهم برای حفظ امنیت در فضای مجازی

جهت حفظ امنیت خود در فضای مجازی به نکات زیر توجه کنید:

1 – پسورد های خود را مطمئن و ایمن کنید

شاید شنیده باشید که رایج ترین پسورد ها عباراتی مانند “password” و اعدادی مانند ۱۲۳۴ است. اگر شما اکانتی با این رمز دارید بهتر است قبل از خواندن ادامه مطلب سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام کنید! پسورد هایی مانند شماره تلفن، کدپستی، شماره شناسنامه، کدملی، نام خودتان و رمزهایی از این قبیل نیز به هیچ عنوان امن و مطمئن محسوب نمی شوند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

محاسبه بزرگ‌ترین «عدد اول» جهان

دو گروه مستقل از دانشمندان امریکائی و آلمانی بطور همزمان موفق یه یافتن دو عدد شدند که گفته می‌شود بزرگ‌ترین اعداد اولی هستند که تاکنون بشر موفق به محاسبه آن گردیده است. اهمیت یافتن این اعداد در کاربرد آنان و افزایش کارائی و اثربخشی بهتر سیستم‌‌های رمزنگاری (Cryptography) ميباشد.کشف این دو عدد در جریان پروژه Great Internet Mersenne Prime Search که دوازده سال از عمر آن می‌گذرد اتفاق افتاد.بزرگ‌ترین عدد اول که یک عدد 12978189 رقمی می‌باشد توسط تیمی از دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) بدست آمد و عدد دوم که به دست یک کاربر آلمانی کشف گردید عددي 11185272 رقمي است.

جست‌وجو بدنبال اعداد اول بزرگ (که تنها بر عدد یک و خودشان قابل قسمت می‌باشند) از سوی Electronic Frontier Foundation یا EFF حمایت شده و این بنیاد نقش حامی مالی و اسپانسر اين تحقيقات را ایفا می‌کند.هدف اصلی این تحقیقات دستیابی به روشی غیرقابل نفوذ و قابل اطمینان در سیستم‌های رمزنگاری می‌باشد.John Gilmore مؤسس EFF و رئیس پروژه جوایز این بنیاد می‌گوید: «جوایز EFF مشوق همکاری می‌باشند.» «اعداد اول در بحث ریاضیات و رمزنگاری از اهمیت بسزائی برخوردار می‌باشند اما دستاورد مهم‌تر این است که دریابیم مسائل و مشکلات بزرگ‌تر را می‌توان با روش‌های مشابه حل کرد.» تیم دانشگاه UCLA مبلغ یکصد هزار دلار را بعنوان جایزه بدست آوردن یک عدد اول بزرگتر از ده میلیون رقم از EFF دریافت نمود. جوایز بزرگ‌تر شامل یکصد و پنجاه هزار دلار برای کشف عدد اول یکصد میلیون رقمی و مبلغ دویست و پنجاه هزار دلار برای محاسبه عدد اول یک میلیارد رقمی می‌باشند.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

167 فرمول انتگرال

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

ریاضی لازمه ی زندگی

گاليله می گفت:«رياضيات، زبان طبيعت است و برای شناخت طبيعت و آشنايی با قانون های حاکم بر آن بايد اين زبان، يعنی رياضيات را فرا گرفت.» به جز اين، بايد گفت رياضيات، در ضمن زبان زندگی است؛ بدون رياضيات نمی توان زندگی را شناخت و نمی توان بر دشواری های آن غلبه کرد. ولی طبيعت و زندگی، پيچيدگی های بسيار دارند و به سادگی نمی توان آن ها را شناخت.

زندگی روز به روز بغرنج تر می شود و همراه با آن برای تحليل و توضيح جنبه های مختلف زندگی (از اقتصاد و صنعت گرفته تا پزشکی و جامعه شناسی و روان شناسی)، به رياضياتی پيچيده تر، پيش رفته تر و دقيق تر نياز دارد.به همين ترتيب، هر چه در ژرفای قانونمندی های حاکم بر طبيعت بيشتر فرو می رويم،خود را نيازمند به ابزار های تازه ای در رياضيات می بينيم.پيچ ها و مهره های طبيعت با يک آچار باز نمی شوند و گاه برای درک طبيعت ناچاريم ابزار تازه و تازه تری بسازيم. رياضيات هرگز کهنه نمی شود،کشف های تازه و ابزار های تازه در رياضيات،به معنای دور ريختن کشف های قبلی و کنار گذاشتن ابزار های پيشين نيست. پيشرفت رياضيات به معنای نابودی رياضيات کهن و جانشينی انديشه های نو نيست، بلکه به اين معناست که لباس تازه ای بر قامت رياضيات بدوزيم، انديشه های پشين را سوهان بزنيم، نيازهای تازه را (چه برای حل دشواری های زندگی و چه برای شناخت بهتر طبيعت)، با دقيق تر کردن ابزار کار خود، يعنی رياضيات،برطرف کنيم. رياضيات مثل يک موجود زنده عمل می کند:در حرکت است،خود را تصحيح می کند،در هر جا ابزار ويژه ی آن را به کار می برد و هرگز قانون های اصلی خود را نقض نمی کند. تنها هميشه هشدار می دهد که از هر دستوری يا فرمولی در جای خودش استفاده کنيد،وگر نه دچار اشتباه می شويد. متنی که خوانديد از استاد پرويز شهرياری بود.

 

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

تفاوت و شباهت ویندوز 7 و ویستا

در ویندوز سون (7) علاوه بر زیبایی بسیار زیاد و خیره كننده، سایر قسمت های ویندوز نیز شامل تغییرات قابل ملاحظه است. مایکروسافت در این نسخه از ویندوز، عادتهای کاربران خود برای استفاده از سیستم عامل ویندوز را تحلیل کرده و ویندوز 7 را بر اساس آن تولید نموده است. تمام اطلاعات کسب شده ی موجود از عادتها و نیازمندی کاربران، به مایکروسافت کمک کرده تا ویندوز 7 را به گونه ای طراحی کند تا محیط کاربری بهتر و منعطف تری نسبت به گذشته داشته باشد. با وجود اینکه ویندوز Seven و Vista بر روی کدهای پایه یکسان (Same Code Base) ساخته شده اند، اما ویندوز Seven سریعتر از ویندوز ویستا لود می شود.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

چرا باید ریاضیات بخوانیم؟

چرا باید ریاضیات بخوانیم؟ راجر بیکن فیلسوف انگلیسی در سال 1267 میلادی پاسخ این سوال را چنین داده است:(کسی این کار را نکند نمیتواند چیزی از بقیه علوم و هر آنچه دراین جهان است بفهمد...چیزی که بدتر است این است که کسانی که ریاضیات نمیدانند به جهالت خودشان پی نمی برند ودر نتیجه در پی چاره جویی بر نمی آیند.)


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)