Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

درج صفر قبل از عدد در اکسل

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

درج صفر قبل از عدد در اکسل

گاهی لازم هست که قبل از عدد مورد نظر در سلول یا سلول هایی از اکسل صفر داشته باشیم مثل 067 که در حالت معمولی با وارد کردن 067 ، اکسل مقدار 67 رو نشون میده.برای رفع این مشکل باید:

1- سلول مورد نظر رو انتخاب کنید.

2- راست کلیک کرده و Format Cells رو بزنید.

3- در سربرگ Number از کادر Category گزینه Custom رو انتخاب کنید.

4- در کادر Type تعداد صفر مورد برای قرار گرفتن پشت عدد رو وارد نمایید.(البته یکی بیشتر!)یعنی اگر میخواهید 2 تا صفر قبل عددتون قرار بگیره باید در قسمت Type درج کنید 000

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

۱۰ قابليت جذاب گوگل

جست وجوي پروازهاي ارزان قيمت

Google Flight Search يکي از آسان ترين سايت هاي بررسي قيمت پروازهاست. مبدا و مقصد خود را در نقشه مشخص و سپس تاريخ را تعيين کنيد. وقتي تاريخ را مشخص مي کنيد، لازم است به قيمت ها در روز هاي مختلف توجه داشته باشيد. گوگل نموداري از روز ها با ارزان ترين بليت ها را روي نمودار مشخص مي کند.سپس مي توانيد نتايج را با فيلتر کردن آن ها از طريق طول پرواز، شرکت هواپيمايي، قيمت، توقف ها و ... محدودتر کنيد. به گزارش zoomit ،وقتي پرواز دلخواه خود را پيدا کرديد، مي توانيد مستقيم به سايت شرکت هواپيمايي مراجعه کنيد.

بازي آتاري

با استفاده از گوگل مي توانيد در هر زمان، نسخه کلاسيک بازي Atari Breakout را روي رايانه خودبازي کنيد. به صفحه جست وجوي عکس در گوگل ( www.google.com/images )برويد و Atari Breakout را جست وجو کنيد.

اطلاعات آماري

گوگل سايت هاي جست وجوي تخصصي نيز دارد. براي مثال، Google Public Data Explorer گنجينه  کاملي از اطلاعات در سطح آمار و ارقام عمومي است.به صفحه Google Publice Data مراجعه و موضوعي را جست وجو کنيد. جست وجوي خود را ساده مطرح کنيد به عنوان مثال «نرخ بيکاري در ايالات متحده». گوگل نتايج خود را از دفتر آمار کار ايالات متحده نشان خواهد داد. حتي مي توانيد جست وجوي خود رااز طريق مواردي مانند جنسيت، سن و ايالت محدود کنيد.

مترجم گوگل

آيا نياز به ترجمه سريع يک لغت داريد؟ به صفحه جست وجوي گوگل برويد و عبارت(translate (word) to (language به معناي ترجمه کلمه به زبان مورد نظر را در نوار جست وجو، تايپ کنيد. اگر در تلفظ يک لغت دچار مشکل شديد، Google Translation داراي يک آيکن بلندگوي کوچک است که به شما امکان مي دهدتلفظ آن لغت را گوش دهيد. براي ترجمه هاي طولاني تر، به Google Translate مراجعه کنيد.

فرهنگ لغت گوگل

وقتي معناي يک کلمه را نمي دانيد، به دنبال ديکشنري نباشيد. define را همراه با کلمه موردنظر در نوار جست وجوي گوگل تايپ کنيد. همچنين مي توانيد تلفظ کلمه و بخشي از مکالمه را در اختيار داشته باشيد و براي اطلاعات بيشتر مانند ريشه کلمه، مي توانيد روي فلش خاکستري کليک کنيد.

مبدل واحد ها

در صفحه جست وجوي گوگل،مي توانيد تبديل واحد موردنظر خود را جست وجو کنيد. براي مثال عبارت «convert 10km to mi» را به معناي تبديل 10 کيلومتر به مايل در صفحه جست وجوي گوگل تايپ کنيد سپس بلافاصله به پاسخ خود خواهيد رسيد.

Google nGrams

Google nGrams يک ابزار جست وجوي عالي است و به شما امکان مي دهد تعداد دفعاتي را که از يک يا چند کلمه در 5 ميليون کتاب مابين سال هاي 1800 تا به امروز استفاده شده است، مشخص کنيد. مي توانيد مشاهده کنيد که چگونه کلمات در طول زمان مصطلح مي شوند و يا کاربرد خود را از دست مي دهند. مي توانيد 2 يا چند کلمه را براي مقايسه که با ويرگول از هم جدا شده اند، يکجا قرار دهيد. گوگل به شما اين اجازه را مي دهد که مدت زمان، زبان کتاب و اين که کتاب شامل چه لغاتي است را تنظيم کنيد.

Google Sky

اگر به نظر شما Google Earth خوب است، پس با ديدن Google Sky به وجد خواهيد آمد. Google Sky به شما امکان مي دهد آسمان را جست وجو کنيد و عکس هاي ستاره ها، سياره ها و کهکشان هاي گرفته شده توسط تلسکوپ ها، کاوشگرها و ماهواره ها را مشاهده کنيد.اين عکس ها شامل عکس هاي مايکروويو، مادون قرمز و همچنين نقشه تاريخي ستاره ها ست.

اطلاعات رژيم غذايي

کلمه «Compare» را به همراه 2 ماده غذايي که مي خواهيد با هم مقايسه کنيد ، در نوار جست وجوي گوگل تايپ کنيد.

جست وجوي حرفه اي

الگوريتم هاي گوگل براي جست وجوهاي اينترنتي و يافتن اطلاعات مورد نيازتان بسيار کاربردي و خوب است. البته ممکن است نااميد شويد زيرا نتايجي براي شما به نمايش درخواهد آمد که بيشترين بازديد را دارد و ممکن است اين نتايج درست نباشد. مي توانيد جست وجوي خود را دقيق تر کنيد. براي مثال اگر مايل نيستيد که در جست وجويتان عبارتي به نمايش درآيد، کافي است از نماد – پيش ازهر کلمه اي استفاده کنيدکه نمي خواهيد نمايش داده شود. به عنوان مثال اگر کلمه مورد نظر شما براي جست وجو، نام يک حيوان است، اما نمي خواهيد سايت هايي را که خريد و فروش حيوانات را انجام مي دهند ، مشاهده کنيد، بايد عبارت«Animals –sales» را جست وجو کنيد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

انتقال اطلاعات از Excel به Access

در اين ترفند با نحوه برقراري ارتباط و انتقال داده ها از اکسل به اکسس آشنا مي شويد. براي اين کار ابتدا فرض کنيد، يک فايل اکسل داريد که 100 نام و نام خانوادگي در آن وجود دارد و در نرم افزار Access جدولي داريد به نام Personnel که داراي 2 فيلد به نام هاي Name و Family است. حال مي خواهيد نام و نام خانوادگي را از اکسل به اکسس انتقال دهيد. براي اين کار ابتدا فايل Access را باز کنيد و سپس به فايل اکسل برويد و 100 نام را کپي کنيد. سپس روي ستون Name در Access کليک کنيد و Paste را بزنيد. خواهيد ديد نام ها از اکسل به اکسس به راحتي انتقال يافته است. براي Family هم به همين شکل عمل کنيد. توجه داشته باشيد پس از Paste کردن، اکسس پيامي مبني بر انتقال 100 رکورد به جدول خواهد دادکه بايد روي Yes کليک کنيد تا انتقال تکميل شود. اين انتقال اطلاعات از Excel به Access بدون ايجاد مشکل در اطلاعات انجام خواهد شد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

درايوهاي خود را رمز کنيد

رمزنگاري يکي از روش‌هاي حفظ امنيت اطلاعات و يکي از دلايل مهم اختراع رايانه است.نرم‌افزارهاي زيادي براي رمز کردن اطلاعات ساخته شده‌اند تا بتوان اطلاعات را به گونه‌اي رمز کرد که هيچ کسي به غير از دارنده کلمه عبور، قادر به تشخيص ماهيت و يا حتي مشاهده فايل‌ها نباشد. شرکت مايکروسافت در سيستم‌عامل ويندوز Vista نرم‌افزاري به نام Bitlocker ايجاد کرد که نمونه‌اي اوليه از يک نرم‌افزار رمزکردن فايل‌ها محسوب مي‌شد.اين نرم‌افزار در سيستـم‌عامـل‌هـاي وينـدوز 7 و 8 (تنـها نسخـه‌هاي حرفه‌اي و Enterprise) تکامل يافته است و يک ابزار کامل براي رمز کردن اطلاعات محسوب مي‌شود.براي دسترسي به اين نرم‌افزار عبارت Bitlocker را در منوي استارت وارد کنيد. در صورتي که سيستم‌عامل در يک درايو با فرمت NTFS ذخيره شده باشد، شما مي‌توانيد هر يک از درايوهاي هاردديسک خود و يا فلش مموري و يا هاردديسک اکسترنال را رمز کنيد.درايو رمز شده، هنگامي که در يک رايانه و يا کاربري ديگر فراخواني مي‌شود، اطلاعات مبهمي نشان مي‌دهد و تنها با وارد کردن کلمه عبور صحيح قادر به مشاهده اين اطلاعات به شکل اصلي آن‌ها خواهيد بود، يعني تاثير رمز شدن فايل‌ها، بلافاصله و در حساب کاربري که رمز در آن صورت گرفته، قابل مشاهده نيست. فلش مموري رمز شده، حاوي يک نسخه قابل حمل از Bitlocker است که در سيستم‌عامل‌هاي قديمي ويندوز نيز مي‌تواند فايل‌هاي رمز شده را به شرط ورود صحيح کلمه عبور، نمايش دهد.حداقل اندازه مورد نياز براي رمز کردن درايو، 64 مگابايت است. تنها درايوهايي مي‌توانند با Bitlocker رمز شوند که فرمت آن‌ها در ويندوز قابل شناسايي باشد. بعد از رمز کردن يک درايو، با افزودن هر فايلي به آن درايو، آن فايل نيز رمز مي‌شود. فرمت کردن درايو باعث برداشتن رمز از درايو خواهد شد اما اطلاعات قبلي آن به هيچ وجه قابل بازيابي نخواهد بود. رمز کردن فلش مموري‌ها و درايوهاي محرمانه لپ‌تاپ‌ها با اين نرم‌افزار، کاري منطقي براي حفظ اطلاعات مهم کاربران ويندوز محسوب مي‌شود.البته بايد به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که رمز کردن اطلاعات کاري زمان بر و نيازمند به پردازش و حافظه فراوان است. بنابراين از رمز کردن فايل‌هاي حجيم، صرف نظر کنيد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)