Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

درايوهاي مجازي بسازيد

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

درايوهاي مجازي بسازيد

اکنون قصد داريم نرم‌افزاري را معرفي کنيم که کار يکي از سخت‌افزارهاي مهم رايانه‌تان را انجام داده و براي شما اين امکان را به وجود آورده که ديگر نگران خراب شدن آن نباشيد. اين نرم‌افزار که FarStone Virtual Drive نام دارد به شما کمک بسياري خواهد کرد. شايد يکي از مشکلات بزرگ کاربران رايانه‌اي حال حاضر، نداشتن يک دستگاه کپـي روي رايـانه‌شان است. به همين دليل اين دسته از افراد در بيشتر مواقع براي اجـراي يک بازي يا نرم‌افزار که به CD يا DVD نياز دارد، دچـار مشکل مي‌شوند. در اين صورت اگر يک برنامه بازي يا نـرم‌افزاري براي نصب نياز به چند ديسک داشته باشد، ايـن دسته از کاربران از نصب آن بي‌بهره خواهند ماند. راه چـاره‌اي که براي اين دستـه از کاربران پيشنهـاد مي‌کنيم، استفاده از يک درايو مجازي در رايانه است.

درايوهاي مجازي اين امکان را در اختيار کاربران قرار مي‌دهند که با استفاده از Image، فايل‌هايي که در يک CD يا DVD وجود دارد را بدون استفاده از کپي و انتقال روي ديسک از محتويات آن‌ها استفاده کنند. در اين صورت کافي است که شما يک نرم‌افزار کپي کننده را براي تهيه Image روي رايانه خود نصب کرده و با تهيه فايل Image از هر ديسکي که دوست داريد و اجراي آن در درايو مجازي خود، نياز خود را از هرگونه سخت‌افزار ديگر از ميان ببريد. شما مي‌توانيد با استفاده از نرم‌افزار FarStone Virtual Drive به آساني براي خود درايوهاي مجازي مختلفي را بسازيد. اين درايورها را مي‌توانيد براي CD يا DVD تهيه کنيد و پس از آن با کمک همين نرم‌افزار هرگونه فايلي را که Image گرفته‌ايد، اجرا کنيد.علاوه بر اين موارد اين نرم‌افزار امکانات ديگري را هم در اختيار کاربران خود قرار خواهد داد. از جمـلـه اين که به شما امکان ساخـت بيش از 20 درايو مجـازي را در سيستـم رايانه‌تـان خواهـد داد. ايـن نرم‌افـزار توسط شـرکت FarStone طراحي و ساخته شده و تا کنون برنده 5 جايزه از وب‌سايت‌هاي نرم‌افزاري شده است.از ديگر ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار مي‌توان به اين مورد اشاره کرد که امکان اجراي هر گونه بازي و هر نوع اطلاعات ديگري را در ديسک‌هاي مجازي CD و DVD در اختيار شما قرار مي‌دهد. علاوه بر اين مورد شما با کمک اين نرم‌افزار مي‌توانيد به اطلاعات و درايوهاي مجازي در شبکه هم دسترسي داشته و آن‌ها را به اشتراک بگذاريد.همچنين شما با استفاده از FarStone Virtual Drive مي‌توانيد اين امکان را داشته باشيد که سرعت ديسک‌هاي مختلف را به آساني کنترل کرده و ديسک‌هاي خراب را در درايوهاي مجازي ترميم کنيد. اين نرم‌افزار از فرمت‌هاي مختلف فايل‌هاي Image مانند VCD ،NRG ،MDF ،IMG ،UDF و ISO پشتيباني کرده و با نسخه‌هاي مختلف ويندوز سازگار است. شما مي‌توانيد اين نرم‌افزار را از نشاني زیر دريافت کنيد.

http://www.farstone.com/software/virtual drive-pro.php

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

مرورگرها زير ذره‌بين

پايگاه Tom’s Hardware در ارزيابي‌هاي دوره‌اي خود از مرورگرهاي اينترنت، مقاله رقابت 4 مرورگر اول را منتشر کرد.در اين مقاله مرورگرهاي فايرفاکس نسخه 22، کروم نسخه 27، IE نسخه 10 و اپرا نسخه 12 شرکت داشتند. علاوه بر اين‌ها اپرا با نسخه جديدي با عنوان Next نيز حضور داشت که شرکت نروژي سازنده آن موتور نمايش و موتور جاوا اسکريپت خود اپرا را که با نام‌هاي Presto و Carakan شناخته مي‌شدند، کنار گذاشته و از جايگزين آن‌ها به نام‌هاي Blink و V8 که گوگل سازنده آن‌ها است، استفاده کرده است. پايگاه Tom’s Hardware در آزمايش‌هاي خود از پلتفورم Windows 8 روي پردازنده Core i5 نسخه Ivy Bridge استفاده کرده است و البته در اين آزمايش‌ها خبري از Safary نيست.

آزمايش اول مربوط به سرعت باز شدن تا به ثبات رسيدن برنامه مرورگر است که ابتدا با يک Tab صورت گرفت و در آن IE10 رتبه اول، فايرفاکس رتبه دوم، اپرا 12 رتبه سوم را اخذ کردند. دو مقام انتهاي فهرست به اپرا Next و کروم اختصاص پيدا کرد. در آزمايش سرعت اجرا با هشت Tab فايرفاکس در رتبه اول، اپرا 12 دوم، کروم سوم، اپرا Next چهارم و IE10 در مقام آخر قرار گرفتند. اين آزمايش‌ها در دو حالت Hot و Cold صورت گرفت که حالت Cold مربوط به زماني است که مرورگر براي بار اول پس از شروع ويندوز اجرا مي‌شود و حالت Hot مربوط به اجرا شدن دوباره مرورگر در ويندوز پس از بسته شدن برنامه آن است که در Hot Start جابه‌جايي در جدول وجود داشت. در ميانگين زمان اجرا فايرفاکس رتبه اول، IE10 دوم، اپرا 12 سوم، اپرا Next چهارم و کروم در آخر قرار گرفتند.

آزمايش بعدي زمان بارگذاري صفحه‌هاي اينترنتي است که در دو حالت 1 صفحه و 40 صفحه است. در آزمايش بارگذاري 1 صفحه، کروم و پسر عمويش يعني اپرا Next در مقام اول و دوم قرار گرفتند. اپرا 12، IE10 و فايرفاکس در رتبه‌هاي بعدي ايستادند. در آزمايش بارگذاري 40 صفحه، اپرا 12 و Next در مقام اول و دوم، IE10 سوم و فايرفاکس چهارم و کروم در مقام آخر ايستادند.آزمايش بعدي مربوط به عملکرد JavaScript و DOM بود که در امتياز ترکيبي کروم در مقام اول و پسرعمويش اپرا Next در رتبه دوم و فايرفاکس در رتبه سوم قرار گرفتند. اپرا 12 و IE10 در مقام‌هاي بعدي آمدند.در نتايج کلي بررسي عملکرد HTML5 و CSS3 کروم مقام اول، فايرفاکس دوم، IE10 سوم و اپرا Next و اپرا 12 در مقام‌هاي بعدي قرار گرفتند.در آزمايش استفاده از سخت‌افزار گرافيکي کروم در مقام اول، فايرفاکس دوم، اپرا Next سوم، IE10 چهارم و بالاخره اپرا 12 در رتبه پنجم قرار گرفتند. آزمايش‌هاي ديگري نيز بررسي شدند که در نهايت مرورگر اينترنتي فايرفاکس نسخه 22 با در اختيار داشتن بالاترين امتياز در مجموع آزمايش‌هاي صورت گرفته برنده اين ميدان شد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

۱۰ توصيه به کنکوري ها براي انتخاب رشته

1- مراقب اشتباهات خود باشيد: توجه کنيد که انتخاب امروز شما، شغل و درآمد و قسمتي از آينده شما را تعيين مي کند، بنابراين بايد مراقب اشتباهات خودتان باشيد چرا که گاهي برخي اشتباهات قابل جبران نيست؛ دقت کنيد که عجولانه، احساسي و از روي اجبار انتخاب رشته نکنيد. حتما مي دانيد که بيشترين افت تحصيلي را دانشجوياني داشته اند که رشته دانشگاهي شان را بر اساس اجبار و از روي احساس انتخاب کرده اند.

2- نسبت به انتخاب خود آگاه باشيد: شما بايد از قبل با برخي اطلاعات و جزئيات کارنامه خود آشنا باشيد، اگر بدون آگاهي وارد انتخاب رشته شويد موفق نخواهيد بود. اين وظيفه داوطلب است که نسبت به رشته هاي مختلف و شرايط انتخاب واحد اطلاع کسب کند؛ بنابراين با استفاده از سايت سنجش و ديگر پايگاه هاي اطلاع رساني معتبر در حوزه کنکور مي توانيد نسبت به رشته هايي که مي خواهيد انتخاب کنيد و جزئيات انتخاب رشته آگاه شويد. در اين زمينه توجه کنيد که حتما اطلاعيه هاي سازمان سنجش را رصد کنيد تا از اصلاحيه هايي که در دفترچه انتخاب رشته انجام مي شود مطلع شويد.

3- مراقب مراکز غيرمعتبر انتخاب رشته باشيد: مطمئن شويد پايگاه ها و مراکزي که براي انتخاب رشته و مشاوره انتخاب مي کنيد معتبر است. متاسفانه اين روزها مراکز مشاوره انتخاب رشته مثل قارچ رشد مي کند و زياد مي شود و افرادي در آن به ارائه مشاوره مي پردازند که حتي متخصص هم نيستند؛ بنابراين سعي کنيد به مشاوران آموزش و پرورش و يا مراکز معتبر مشاوره انتخاب رشته مراجعه کنيد.

4- مشورت کنيد: توصيه مي کنم که حتما با افراد متخصص در اين زمينه مشورت کنيد؛ اين که بگوييد دوستانم کدام رشته را انتخاب کرده اند، من هم همان را انتخاب مي کنم، اشتباه است. تا مي توانيد مشورت کنيد به خصوص با اعضاي خانواده؛ چون اگر خانواده ها پشتيبان فرزندشان باشند، آن ها در ادامه تحصيل شان موفقيت بيشتري خواهند داشت.

5- از تمام ظرفيت ها استفاده کنيد: برخي ها اشتباه مي کنند و مي گويند ما فقط رشته پزشکي مي خواهيم و فقط کد رشته هاي پزشکي را انتخاب و خود را از بقيه انتخاب ها محروم مي کنند. سازمان سنجش اجازه انتخاب 150 کد رشته را به داوطلبان داده است که بايد از تمام اين ظرفيت ها استفاده کرد و انتخاب ها را به 10، 20 و يا 30 رشته محدود نکرد. البته نکته اي که در اين بين بايد مورد توجه شما قرار گيرد اين است که اگر رشته هاي روزانه را انتخاب کنيد و قبول شويد اما در آن رشته ثبت نام نکنيد، يک سال از شرکت در کنکور محروم مي شويد، بنابراين بايد دقت کنيد که رشته هاي روزانه اي که مي دانيد اگر قبول شويد، نمي رويد را انتخاب نکنيد.

6- رشته هاي مورد علاقه تان را فراموش نکنيد: سعي کنيد در انتخاب هاي تان براي رشته هاي مورد علاقه و ايده آل هم جايي بگذاريد؛ توصيه مي کنم 20 درصد انتخاب هاي اول را براي رشته هاي ايده آل و مورد علاقه تان بگذاريد، 60 تا 65 درصد را واقع گرايانه انتخاب کنيد که با توجه به تراز و مشاوره ها ارائه مي شود و 15 يا 20 درصد انتخاب هاي پاياني را هم براي رشته هايي بگذاريد که مطمئن هستيد در آن ها قبول مي شويد.

7- اولويت بندي کنيد: اگر سازمان سنجش بر اساس نمره و تراز، شما را در انتخاب دوازدهم قبول کرد، افسوس انتخاب سيزدهم تان را نخوريد؛ يعني اگر قرار است افسوس آن کد انتخابي سيزدهم خود را بخوريد، آن را در انتخاب هاي بالاتر قرار دهيد.

8- به جزئيات توجه کنيد: برخي رشته ها داراي جزئيات خاصي است که بايد با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته از آن آگاه شويد، مثل رشته هاي نيمه متمرکز که شرايط ويژه اي دارد چرا که علاوه بر نمره عملي به انجام مصاحبه هم نياز دارد.

9- از دانشگاه فرهنگيان غافل نشويد: همانطور که مي دانيد قبول شدن در دانشگاه فرهنگيان به منزله داشتن شغل و موقعيت اجتماعي خواهد بود. البته 2 گروه از داوطلبان از دانشگاه فرهنگيان غافل مي شوند؛ يک گروه افرادي هستند که رتبه خوبي دارند و يک عده هم آن هايي که رتبه چندان خوبي ندارند و فکر مي کنند قبول نمي شوند، توصيه من اين است که اگر مجاز به انتخاب رشته هاي روزانه شده ايد حتما کد رشته هاي دانشگاه فرهنگيان را هم انتخاب کنيد.

10- ديدتان را نسبت به دانشگاه هاي غيرانتفاعي عوض کنيد: نکته آخر هم اين که دانشگاه هاي غيرانتفاعي را هم در انتخاب تان جاي دهيد، اگر رتبه تان طوري است که در رشته مورد علاقه تان در دانشگاه روزانه قبول نمي شويد اما در دانشگاه هاي غير انتفاعي در همان رشته قبول خواهيد شد، حتما آن را انتخاب کنيد؛ شما بايد ديدتان را نسبت به دانشگاه هاي غير انتفاعي عوض کنيد و آن را به عنوان يک ظرفيت ببينيد.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

آیا وزن در استوا تغییر می‌ كند؟

شاید تعجب كنید اما در استوای كره زمین نیروی جاذبه كمتری بر شما وارد می‌شود.كشش جاذبه‌ای كه یك شیء بر روی شیء دیگر وارد می‌كند,هم به جرم‌های آن دو و هم فاصله آنها از هم بستگی دارد.كره زمین دارای یك برجستگی در استواست كه در نتیجه چرخش سیاره و تمایل اجسام متحرك به ادامه ‌دادن خط مستقیم بوجود می‌آید.(گاهی آن را اشتباها "نیروی گریز از مركز" می‌نامند، اما در واقع نمودی از قوانین حركت نیوتن است.)هنگامی كه شما بر روی خط استوا می‌ایستید، فاصله بیشتری با حجم توده كره زمین دارید كه در قطب‌ها قرار دارد، بنابراین سیاره كشش كمتری بر شما وارد می‌آورد.اما اگر چاق هستید خیال نكنید اگر به برزیل بروید از وزن اضافه خلاص خواهید شد: وزن یك شیء در استوا تنها نیم درصد از وزنش در قطبین كمتر است. یعنی برای یك آدم ۱۰۰ كیلویی تنها نیم كیلوگرم.

+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی) 

کتاب، مجله و روزنامه‌اي سه‌بعدي

کتاب‌هاي ديجيتال در ابتدا زياد مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند زيرا محدوديت‌هاي بسياري را حتي از نظر تصويري براي کاربران ايجاد مي‌کردند اما با گذشت زمان اين موضوع هم به آساني حل شد. امروزه شما مي‌توانيد به آساني يک کتاب، روزنامه يا حتي يک مجله سه‌بعدي ديجيتال داشته باشيد و حتي بسيار آسان‌تر از آن چيزي که فکرش را بکنيد مي‌توانيد با استفاده از نرم‌افزارهاي موجود براي خود يک کتاب سه‌بعدي طراحي کنيد.در اين هفته به شما نرم‌افزاري را معرفي خواهيم کرد که با کمک آن مي‌توانيد هر گونه کتاب و سند ديجيتالي را که دوست داريد به صورت سه‌بعدي ايجاد کنيد. اين نرم‌افزار که Kvisoft Flip Book Maker، نام دارد اين امکان را در اختيار کاربران قرار خواهد داد که بتوانند به آساني يک سري از تصاوير را به صورت صفحه به صفحه در اختيار داشته باشند. اگر کتابي با استفاده از اين نرم‌افزار داشته باشيد مي‌توانيد با سرعت، صفحات مربوط به آن را تعويض کنيد و به اين ترتيب تصاوير براي شما زنده و واقعي به نظر خواهند رسيد. در واقع اين دسته از کتاب‌ها که «فليپ‌بوک» نام دارند، کتاب‌هايي هستند که بيشتر براي کودکان طراحي شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. براي طراحي کتاب‌هاي کودکان از نقاشي و کتاب‌هاي بزرگسالان از عکس‌هاي زنده استفاده خواهد شد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)