Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

۱۰ قابليت جذاب گوگل

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

۱۰ قابليت جذاب گوگل

جست وجوي پروازهاي ارزان قيمت

Google Flight Search يکي از آسان ترين سايت هاي بررسي قيمت پروازهاست. مبدا و مقصد خود را در نقشه مشخص و سپس تاريخ را تعيين کنيد. وقتي تاريخ را مشخص مي کنيد، لازم است به قيمت ها در روز هاي مختلف توجه داشته باشيد. گوگل نموداري از روز ها با ارزان ترين بليت ها را روي نمودار مشخص مي کند.سپس مي توانيد نتايج را با فيلتر کردن آن ها از طريق طول پرواز، شرکت هواپيمايي، قيمت، توقف ها و ... محدودتر کنيد. به گزارش zoomit ،وقتي پرواز دلخواه خود را پيدا کرديد، مي توانيد مستقيم به سايت شرکت هواپيمايي مراجعه کنيد.

بازي آتاري

با استفاده از گوگل مي توانيد در هر زمان، نسخه کلاسيک بازي Atari Breakout را روي رايانه خودبازي کنيد. به صفحه جست وجوي عکس در گوگل ( www.google.com/images )برويد و Atari Breakout را جست وجو کنيد.

اطلاعات آماري

گوگل سايت هاي جست وجوي تخصصي نيز دارد. براي مثال، Google Public Data Explorer گنجينه  کاملي از اطلاعات در سطح آمار و ارقام عمومي است.به صفحه Google Publice Data مراجعه و موضوعي را جست وجو کنيد. جست وجوي خود را ساده مطرح کنيد به عنوان مثال «نرخ بيکاري در ايالات متحده». گوگل نتايج خود را از دفتر آمار کار ايالات متحده نشان خواهد داد. حتي مي توانيد جست وجوي خود رااز طريق مواردي مانند جنسيت، سن و ايالت محدود کنيد.

مترجم گوگل

آيا نياز به ترجمه سريع يک لغت داريد؟ به صفحه جست وجوي گوگل برويد و عبارت(translate (word) to (language به معناي ترجمه کلمه به زبان مورد نظر را در نوار جست وجو، تايپ کنيد. اگر در تلفظ يک لغت دچار مشکل شديد، Google Translation داراي يک آيکن بلندگوي کوچک است که به شما امکان مي دهدتلفظ آن لغت را گوش دهيد. براي ترجمه هاي طولاني تر، به Google Translate مراجعه کنيد.

فرهنگ لغت گوگل

وقتي معناي يک کلمه را نمي دانيد، به دنبال ديکشنري نباشيد. define را همراه با کلمه موردنظر در نوار جست وجوي گوگل تايپ کنيد. همچنين مي توانيد تلفظ کلمه و بخشي از مکالمه را در اختيار داشته باشيد و براي اطلاعات بيشتر مانند ريشه کلمه، مي توانيد روي فلش خاکستري کليک کنيد.

مبدل واحد ها

در صفحه جست وجوي گوگل،مي توانيد تبديل واحد موردنظر خود را جست وجو کنيد. براي مثال عبارت «convert 10km to mi» را به معناي تبديل 10 کيلومتر به مايل در صفحه جست وجوي گوگل تايپ کنيد سپس بلافاصله به پاسخ خود خواهيد رسيد.

Google nGrams

Google nGrams يک ابزار جست وجوي عالي است و به شما امکان مي دهد تعداد دفعاتي را که از يک يا چند کلمه در 5 ميليون کتاب مابين سال هاي 1800 تا به امروز استفاده شده است، مشخص کنيد. مي توانيد مشاهده کنيد که چگونه کلمات در طول زمان مصطلح مي شوند و يا کاربرد خود را از دست مي دهند. مي توانيد 2 يا چند کلمه را براي مقايسه که با ويرگول از هم جدا شده اند، يکجا قرار دهيد. گوگل به شما اين اجازه را مي دهد که مدت زمان، زبان کتاب و اين که کتاب شامل چه لغاتي است را تنظيم کنيد.

Google Sky

اگر به نظر شما Google Earth خوب است، پس با ديدن Google Sky به وجد خواهيد آمد. Google Sky به شما امکان مي دهد آسمان را جست وجو کنيد و عکس هاي ستاره ها، سياره ها و کهکشان هاي گرفته شده توسط تلسکوپ ها، کاوشگرها و ماهواره ها را مشاهده کنيد.اين عکس ها شامل عکس هاي مايکروويو، مادون قرمز و همچنين نقشه تاريخي ستاره ها ست.

اطلاعات رژيم غذايي

کلمه «Compare» را به همراه 2 ماده غذايي که مي خواهيد با هم مقايسه کنيد ، در نوار جست وجوي گوگل تايپ کنيد.

جست وجوي حرفه اي

الگوريتم هاي گوگل براي جست وجوهاي اينترنتي و يافتن اطلاعات مورد نيازتان بسيار کاربردي و خوب است. البته ممکن است نااميد شويد زيرا نتايجي براي شما به نمايش درخواهد آمد که بيشترين بازديد را دارد و ممکن است اين نتايج درست نباشد. مي توانيد جست وجوي خود را دقيق تر کنيد. براي مثال اگر مايل نيستيد که در جست وجويتان عبارتي به نمايش درآيد، کافي است از نماد – پيش ازهر کلمه اي استفاده کنيدکه نمي خواهيد نمايش داده شود. به عنوان مثال اگر کلمه مورد نظر شما براي جست وجو، نام يک حيوان است، اما نمي خواهيد سايت هايي را که خريد و فروش حيوانات را انجام مي دهند ، مشاهده کنيد، بايد عبارت«Animals –sales» را جست وجو کنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)